Kan jag infoga 16 GB RAM i MacBook Pro i början av 2011?

MacBook Pro 13 'Unibody i början av 2011

Tidig 2011-modell, A1278 / 2,3 GHz i5 eller 2,7 GHz i7-processor.



Rep: 295



Upplagt: 2012-07-26



Apple säger att jag kan uppgradera mitt RAM-minne från 4 GB till 8 GB (2x4 GB RAM-minne). Är det möjligt att installera 2x8GB DDR3 SoDIMM 1333MHz-kort i min Mac?



Jag gick vidare och installerade 16 GB RAM-ram i min Macbook. Det fungerar bra, förutom när jag försöker köra Windows 7 Pro i bootcamp. Det kommer till inloggningsskärmen då det slutar. ibland kommer det bara till en vit skärm. Jag tror att win pro7 klarar 192 GB REM, så vad är problemet? Kan det vara minnesmodellen? Jag köpte Crucial DDR3 16GB 1333MHz SODIMM för Mac.

Tack!

Kommentarer:



Jag är ledsen att gräva upp gamla inlägg, men jag vill uppgradera min mbp till 16 gb och vill veta om alla ram kommer att kännas igen.

Jag har sökt på webben till det ammoumt jag kan och kan hitta ett tydligt svar överallt.

Tack

2013-12-31 förbi Tekone

Hej killar, jag har en tidig 2011 15-tums Macbook pro och jag har uppgraderat den till 8 GB ram (2x4 GB RAM). Apple säger '4 GB (två 2 GB SO-DIMM) av 1333 MHz DDR3-minne två SO-DIMM-kortplatser stöder upp till 8 GB' från den här länken:

http://support.apple.com/kb/sp620

Är det möjligt att uppgradera från 8 till 16 GB?

Jag vet att det här inlägget har besvarats och har sagt 'ja, vi kan uppgradera till 16 GB', inte så i dessa ord men du förstår det. Jag ville bara se till.

Tack.

Arjun

04/04/2014 förbi Arjun

Arjun - För framtida referens du har lagt upp en fråga på den plats där bara Svaren hör hemma. Snälla du använd länken Lägg till kommentar till rätt svar eller starta din O.Q .. Alla 011-modeller kan köra 16 GB RAM är det inte stöds köp Apple, men det fungerar.

05/04/2014 förbi originalmaskin

Hej, jag lade till 16 spelningar i min tidiga 2011 MacBook Pro och gjorde det ständigt ökande prestanda. Det var en snigel tills jag bytte över kolven.

Jag är säker på att du kan få mycket extra hastighet med en SSD men varför spendera pengarna när du kan förbättra hastigheten för en bråkdel av kostnaden. Varje gång jag uppgraderade operativsystemet verkade systemet sakta ner. Det placerade så mycket i högt minne på kolven att min maskin var nästan värdelös. Nu är hastigheten precis där jag vill att den ska vara och jag har inga problem med det hela. Även det gamla problemet med att söka på Wi-Fi var femte sekund är verkligen inte problem. Jag köpte minnet på Amazon och det var billigt och du kan kolla på YouTube för instruktioner om hur du byter ut det i din maskin.

Min MacBook Pro och min iMac har båda 16 spelningar och den gamla iMac är en I5 och MacBook Pro är en I7.

Testa minnet först, det är billigt och bestäm sedan om du vill ha en SSD. Du kanske upptäcker att SSD inte behövs.

Lycka till och glada reparationer

2015-10-11 förbi miata90redd

Jag lade också till 16 ram till min tidiga 2011 MacBook Pro och en 500 SSD-enhet .. $ 300 för allt .. Helt ny dator .. Mycket lätt att göra det själv också .. massor av videor på You Tube .. Rekommenderar starkt att göra båda. ..

09/01/2016 förbi Klassiska sporter

12 svar

Vald lösning

Rep: 115,8k

Ja.

Om det här svaret var till hjälp, tack kom ihåg att returnera ett märke det accepteras.

Kommentarer:

Bekräftat, för närvarande Mac: Mac book pro 15-tums tidigt 2011

4 GB dfr3 1067 MHz 204-stift ja Jag har för uppgraderat till 16 GB RAM i denna MacBook. Själv installerade ram. Observera till användarna, se till att du laddar ur kompaktorerna innan du försöker göra detta med en Mac-återställning på datorn och jorda dig själv och använd antistatiskt skydd för att inte skada datorn. Se till att minnet sitter ordentligt. Starta datorn och starta till din startsida och kontrollera minnet för att verifiera efter installationen genom att gå till den här Mac för att se det nya installerade ramnumret.

2016-12-10 förbi John

Ja det gjorde jag också .. det installerades.

2017-01-17 förbi Muhammad Farooqi

Jag har en Mac Book Pro (15-tums, slutet av 2011) och jag har installerat 2 8 GB (1600 MHz DDR3) på moderkortet. Jag har inte haft några fel, inga problem och jag kör

(2) 2 TB i systemet för totalt 4 TB (1 på det vanliga stället för HD, och jag har tagit bort CD-ROM-skivan och ersatt den med en dockningsplats för den andra SSD-enheten). Jag har inte haft problem.

ogräsätare körs bara med choke på

11/16/2019 förbi dov

Rep: 7,4 k

Kommer det att fungera?

Ja.

Är det totalt slöseri om du fortfarande har en snurrande hårddisk?

ABSOLUT!

Få en SSD och sedan RAM. Jag skulle hellre ha en SSD och 2 GB RAM än en hårddisk och 20 GB RAM. Så länge som en dator fortfarande använder en hårddisk är den trasig, såvitt jag berör, och olyckligt oanvändbar.

Kommentarer:

Jag förstår inte din kommentar. Min MacBook Pro 2011-hårddisk är inbyggd. Hur skulle jag inte använda min hårddisk?

05/13/2016 förbi euchreyou

Jag tror att referensen är att om du fortfarande använder en 'diskett-typ' hårddisk (HDD), så är den värdelös .. Men jag tror att det är en skitförklaring. En SSD-hårddisk fungerar mycket snabbare än en hårddisk av tallrikstyp. Tänk på det som en kalkylator mot en penna när du gör matte. En miniräknare är mycket snabbare, eftersom den är digital / elektronisk. En penna, som en vanlig hårddisk av typen tallrik, är mycket långsammare (jämfört med) räknaren eftersom den är en 'mekaniskt läst' enhet.

2016-06-30 förbi Rick Wall

En hårddisk är inte värdelös, men det är sant att en SSD enkelt är den mest effektiva uppgraderingen för alla datorer som inte har en ännu. I en Macbook kan du fortfarande behålla hårddisken för långsammare storskalig lagring om du offrar den optiska enheten. Jag gick med optisk enhet + SSD, men jag har hela tiden slut på hårddiskutrymme, delvis för att jag hoppas för mycket byta att OS X inte verkar städa upp. Jag hoppas att det extra RAM-minnet kommer att lösa det och få den här frågan till fullo.

2016-03-10 förbi Martijn Vos

Rep: 73

Jag har en tidig 2011 macbook pro 15 '2.0Ghz och jag installerade 2 8 GB Corsair-moduler och den känner igen och fungerar.

Men jag har inte alls märkt någon förbättring av prestanda :-(

Jag tror att om du uppgraderar till 8 GB kommer du att göra tricket ..

I några maskiner använder den bara inte allt. Jag vet inte, kanske gjorde det och jag har inte märkt det.

Kommentarer:

Att sätta 16 GB RAM i en dator är inte som att släppa en 600 HK HP i en bil ... Dess mer som att lägga till ett dragpaket i en bil, lastbil eller SUV ... om du redan drar en stor last hjälper ett dragpaket (t.ex. mer RAM) att göra jobbet mer effektivt. Låter det vettigt? Om du inte använde processorintensiva applikationer ( Program som används i innehållsskapande applikationer som PhotoShop, Illustrator, Final Cut Pro ) före omkopplaren, då kommer du inte att märka en förändring efter. RAM bestämmer hur många applikationer och hur mycket data Mac kan hålla reda på utan att behöva läsa från eller skriva till lagringsmediet (få tillgång till VMEM som saktar ner en process). Hastigheten för e-post eller surfning ... eller spela musik ändras inte märkbart efter Maxing RAM. Maskinen kör redan dessa appar så snabbt en människa kan upptäcka, och appen tillåter .. dessa användningar helt enkelt inte dra nytta av att ha 16 GB RAM.

10/03/2014 förbi originalmaskin

'Om du inte använde processorintensiva applikationer' från originalmaskinen

Jag är ganska säker på att han menade RAM-intensiv, inte processor. Även om de kan vara en i samma sak är de inte nödvändigtvis. Att öppna en enorm bild i Photoshop kan vara RAM-intensiv att köra ett komplext filter kan vara processorintensivt. Det kan vara bra att ha mer RAM, men kommer inte att påskynda en processorintensiv uppgift.

02/03/2016 förbi maccentric

Så det här är till originalmaskinen. Jag har också en MacBook Pro 2011, och sedan El Capitan har det blivit långsammare och långsammare. Jag brukar inte använda appar som Photoshop eller InDesign ... bara Apple Mail, Google Chrome och Pages. Så du säger att om jag ökar RAM-minnet hjälper det inte datorns ständigt långsammare hastighet?

05/13/2016 förbi euchreyou

@euchreyou - Jag skulle fokusera på att göra lite HD-rensning först. Ditt system saktar ner innebär att enheten blir full och filerna är fragmenterade. Kör Diskverktyg från en extern startbar enhet och kör sedan Diskläkare eller något annat cache- och stockrengöringsmedel. Rengör sedan så mycket skräp du kan. Du vill ha minst 1/4 av din enhet fri, en mindre enhet behöver mer (1/3). När du har ledigt utrymme kör du en bra defragmenteringsapp som: Drive Genus . När din enhet har visats tillbaka i form bör du se en stor förbättring!

2016-05-14 förbi Och

När det gäller nästa steg skulle jag öka ditt RAM-minne med tanke på att du gör bildredigering. Troligtvis berodde dina enhetsproblem på det faktum att din användning skapade många frag'ed-filer eftersom det inte hade tillräckligt med RAM för att hålla bilden i RAM. Jag skulle också titta på att antingen byta ut HD till en stor SSD (1 eller 2 TB) om du har råd med det. eller tänk på en SSHD. Jag skulle inte hoppa till en dubbel enhet om inte ditt system kan stödja det (det finns ett problem i vissa modeller)

2016-05-14 förbi Och

Rep: 61

Ja det är möjligt. Var bara försiktig med varumärkena. Inte alla märken fungerar perfekt. Jag hade några billiga som fungerade perfekt och andra inte alls.

Kommentarer:

Hej milan. Kan du berätta varumärken som fungerade och varumärken som inte fungerade? tack

2015-10-11 förbi Kontakt

@Kontakt Det finns många kit för den här uppgraderingen som finns på ebay, de kan vara dyrare men är mycket mer benägna att fungera

20/10/2020 förbi CNG Master

Rep: 25

min MBP2011 går mycket bra efter installation av 16 GB Rams och Samsung SSD 850 EVO 500 GB. Det tar bara ungefär 14 sekunder att öppna visningssidan. Värt att uppgradera och din MBP känns som en nyare dator.

Rep: 35

För alla dina som vill uppgradera till 16BG RAM ... INTE!

Varför, inte för att maskinen inte kommer att acceptera det, för det kommer det och om du har ett bra varumärke kommer det att fungera bra och känna igen det, även om Apple tydligt har sagt att det är 8 GB som max.

Men de flesta tror att en långsam dator beror på minne, vilket är en faktor, men att uppgradera till 16 gig kommer bara att slösa bort dina pengar, 8 GB är mycket om du inte planerar att köra 5 virtuella maskiner samtidigt, osannolikt.

Du kanske vill överväga andra faktorer som ditt grafikminne där du kan uppgradera eftersom det finns i chipset och hårddiskhastighet. Ibland är ditt grafiska minne överbelastat, det verkar som om det bara är 256 MB jämfört med 2,2 GHz MacBook Pro (MC723LL / A) i början av 2011 som har 1 GB grafikminne. Då hårddisk, det kan bombas med så mycket data av musikfiler och videofiler att det inte ens kan hitta vad du letar efter i tid.

Tänk på dessa innan du spenderar bortkastade pengar på Memory Upgrade. Du kommer verkligen inte se någon större skillnad på 16 GB RAM-minne.

Kommentarer:

Brian, jag håller med om en del av ditt uttalande '8GB räcker för de flesta'. Jag tar undantag från din kommentar till Apple tydligt anges 8GB är gränsen. Apples gräns är baserad på dag ett av modellhistoriken, inte vilka minnesmoduler som kom ut senare. Även om det är sant har Apple inte gått tillbaka för att testa de nyare minnesmodulerna som andra har. Dessutom har vissa system (Core2 Duo) en gräns på grund av CPU och minneskontrolllogiken som används i dem. System som kan adressera mer minne (i3 / i5 / i7) och den senaste OS-X kan utnyttja det. Den sista biten här är applikationen: inte alla appar kan använda allt detta minne (inte heller behöver det). Att köra olika applikationer samtidigt kan tillåta varje löpande app allt minne som krävs. Att ha en enda app som har åtkomst till allt detta högre RAM-minne måste verifieras av den givna appleverantören. Som ett exempel kan CadCam utnyttja detta extra RAM-minne.

05/13/2014 förbi Och

VM förvirrar bara problemet här eftersom minnesgränsen för den virtuella datorns operativsystem måste tas med och slutligen antalet virtuella datorer och varför du använder virtuella datorer. De flesta som använder en virtuell dator behöver köra Windows eller UNIX / Linux för att få tillgång till en viss app och då gäller samma historia vad som är gränsen för operativsystemet och appen per den angivna virtuella datorn. Då blir CPU, lagring (HD / SSD) och / eller nätverksprestanda prestandagränsen. GPU: n speglar bara systemets förmåga att bearbeta. Så ett fastnat system kommer att stöta på problem oberoende av hur mycket RAM det har. Människor tar inte hänsyn till alla bitar och balansen i varje element som gör en dator. Vilket är slutresultatet här och jag håller med dig också om den punkten.

05/13/2014 förbi Och

Jag röstade ner detta svar eftersom det är felaktigt.

04/29/2015 förbi mayer

Jag rekommenderar starkt att ersätta HD med SSD. Du kommer att se en hel del förbättringar i starttiden och den totala prestandan.

2015-10-11 förbi hgontijo

Om du kommer att se effekten av en minnesuppgradering beror helt på din användning. Jag kör inga virtuella datorer, men jag använder 7,9 GB och min Mac skapar alltför många swap-filer. Jag tror att mer minne skulle göra mig mycket bra. RAM är billigt.

2016-03-10 förbi Martijn Vos

Rep: 561

Jo det kan du. Du kan också alltid kolla på Kingstons webbplats. Den listar vad maxminnet är genom maskinval.

http: //www.kingston.com/us/memory/search ...

Rep: 19

16 gig RAM är bara bra för 64-bitars system, på 32Bit används ungefär 8 gig ram innan datorn går ner.

Kommentarer:

Det kan chocka dig att höra att OS X 10.8 och senare, och all hårdvara som kan köras 10.8 och högre, är 64 bitar. Så vitt jag vet är de enda maskinerna som kommer att adressera mer än 8 GB RAM-minne vana kör 10.8 är de senaste generationens G5-torn och första generationens Mac Pro-torn.

09/01/2016 förbi Örn

En 32-bitars dator kan inte ens adressera mer än 4 GB. Även 8 GB är slöseri i så fall.

2016-03-10 förbi Martijn Vos

Är det sant? Jag hade ingen aning. Tack. 8 GB är halva priset på 16 .. tanke 16 känns som en modern baslinje. Till och med 8 på min nyare MBP känns svag

03/27/2019 förbi Shawn

Jag har precis lagt till 16 spelningar i min tidiga 2011 MacBook Pro och när från slug till en tävlingsmaskin. Det förbättrade också internet. Om du uppgraderar tittar du på aktivitetsmonitorn och den använder faktiskt över 10 spelningar för att fungera.

Jag använde ett Mac-minne från Macair.

Min maskin saktade ner med varje OS-uppgradering och jag tror att det är Apples-metod för att berätta att du behöver en ny maskin. Jag använder en lap link-kabel för att ta bilder från min Raw Raw-fil och nu fungerar den bra.

06/06/2015 förbi miata90redd

Om du hade ett 4 GB-system kunde du ha stannat vid 8 GB och sett samma resultat. Den större vinsten här är att rengöra din enhet för samlat skräp. Ett bra verktyg är Diskläkare du kan ladda ner från App Store. Nästa sak är att köra Drive Utility från en annan startbar enhet och reparera och fixa behörigheterna. Det sista är att defragmentera din HD eftersom filerna med tiden blir fragmenterade. Om du kan svänga, skaffa en SSHD eller SSD för att ersätta din långsammare HD. I kombination med 8 GB RAM-minne har du en screamer!

06/06/2015 förbi Och

Rep: 1

Jag uppgraderade också min tidiga 2011 Macbook pro förra veckan från 4 till 16 och allt jag kan säga är WOW.

Kommentarer:

Nu när det är januari 2018, är det fortfarande en wow eller har du haft några problem? Och använder du en SSD eller original HD? Och vilket operativsystem kör du? Jag har en 2011 macbook pro som kör 10.6,8 och tänkte uppdatera operativsystemet men jag läste dessa tänkte att jag också skulle göra minnet. Vilket varumärkesminne använde du? Vill också se till att cs3 fungerar på det nya operativsystemet.

01/16/2018 förbi comountain

Två år senare köpte jag en MBP i slutet av 2011, det var fantastiskt, jag gick till 16 gig ram och min lycka fördubblades, jag satte sedan in en Intel SSD för Mac (535-serien) och min lycka fördubblades igen. Jag hade en ASUS VX7 2011 som hade 16 gig ram och samma i7 som denna MBP, Apple sparkar ASUS VX7 rumpa. Nu har jag startat 30 sekunder på dubbla startfönster 10, ibland mindre och det har många program. Hur kan du vara så nöjd med en 9 år gammal dator? Allt med ny ram och ny SSD inte 2ih, det kostade mig runt $ 750 ($ 450 originalpris på eBay. Det finns ingen ny Windows-dator som jag skulle byta ut den här 9-åriga MBP för, ingen av dem kunde möta mina expetationer efter tis och Jag lurar på datorbutiker för att undersöka hastighet, inte bara fina skrivna specifikationer. Åh, kör Catalina med lätthet och fullt fungerande Catalina startar snabbare än 30 sekunders fönster, är det en freak?

20/06/2020 förbi Ric Glass

Rep: 25

en rad uttalande ... i MBP 13, tidigt 11, kommer Shared Video Memory att öka enkelt. Jag hade 3xxMB videoram när jag hade 4 GB RAM .. Nu har jag 512 MB videoram med 10 GB RAM. grafik fungerar så smidigt. (Adobe suite) speciellt ...

den som inte säger något kommer att förändras är över tekniskt.

Kommentarer:

10 GB RAM ... Det vet du verkligen

20/10/2020 förbi CNG Master

Rep: 1

infogade 16 gbs på min 8, 1 Tidiga 2011 MBP känner inte igen ramens ena plats. Testade Ram på memtest86 och en mitten av 2012 MBP fungerar bra. Jag uppdaterade till high sierra, återställde barnvagn och smc fortfarande ingen tur att få macen att se den. kanske hastigheten går för långsamt. Dock såg jag en gång mac säga 16 GB RAM. så kanske jag har en defekt port. men när jag kör min ursprungliga 2x4GB Ram såg den båda helt bra. Så jag är verkligen förlorad

Kommentarer:

subwoofer fungerar inte förstärkaren har ström

Jag lade bara in 16 GB på min MacBook Pro 13 tum i början av 2011 och 'About Mac' visar bara 8 GB med en plats öppen. Jag är också på höga Sierra. Jag undrar också om min dator bara inte känner igen den ??

20/01/2020 förbi jacquard

Har antagligen ett dåligt uttag eller så har du inte satt SO-DIMM-enheten helt

20/10/2020 förbi Och

Rep: 1

Upplagt: 2020-03-15

Intel Core i7 2860QM som används i 15 ”och 17” MBP stöder upp till 32 GB RAM. Nu är den spännande frågan hur kommer dessa MBP: er att svara på ett enda 16 GB-minne DDR3 RAM 1600, 1333 och 1066 MHZ 204-stift? Naturligtvis förutsätter vi att RAM-minnet kommer att passa fysiskt i MBP: s RAM-kortplats.

kommer att prova det snart med min 2011 17 ”-MBP.

Kommentarer:

Kommer inte att hända! Bara för att CPU-arkitekturen har förmågan betyder det inte att Apple aktiverade alla adressrader eller ställde in minnet så att det kunde göras. Det testades innan 32 GB inte fungerar.

20/10/2020 förbi Och

Alex