Magsafe-kontakt Skållning het vid laddning

MacBook Pro 15 'Unibody mitten av 2009

Släpptes juni 2009 / 2.66, 2.8 eller 3.06 GHz Core 2 Duo-processor



Rep: 117



Inlagt: 2015-12-01



MagSafe-kontakten värms upp riktigt dåligt, varför är det?



ge-kylskåp och frys kyler inte

Jag har också problemet med att 85W Magsafe 1-kontakten blir skållande varm när MBP laddas antingen när den är på och öppen eller när den är stängd och i viloläge. Kontakten är sval när laddningen är avstängd. För att eliminera Magsafe-problemet testar jag med ny originalbit - samma resultat. Batteriet är nytt.

Av de 5 stiften inuti (Old) Magsafe-kontakten och DC-in-kortet (där Magsafe magnetiskt ansluter till MBP) är den första och sista stiftet svart och inte glänsande mässing. Jag måste ibland skaka kontakten innan det gröna och orange ljuset kommer på. Jag kommer att försöka rengöra kontakterna med isopropylechhol och rapportera om missfärgningen rensar bort.

Kan problemet vara med Magsafe DC-in-kortet? Hur kan jag säga säkert? Vad händer om jag bara fortsätter att använda den nya Magsafe med det gamla kortet och ignorerar den heta kontakten?



Tack för stödet.

Kommentarer:

min var också. för beröring för att ens röra så jag kopplade bort det. rengjorde kontakterna med en gammal tandborste och märkte att en av kontakterna redan var nedtryckt något. Jag tryckte på den och den klickade inte tillbaka på plats så jag knackade på magsafe på bordet för att försöka trycka ut den. och såg att det gjorde det. smuts och smuts kan vara den skyldige. bifogade den igen. nu laddas det igen ... det värms upp samma men inte som det gjorde tidigare. verkar som att jag måste köpa en ny magsafe då.

11/11/2016 förbi fernandezemg

Jag har också problemet med att få Magsafe-kontakten varm. Min observation och analys är:

DC-in-kortets stift 2 & 4 (2: a från vardera sidan) är svarta. Magsafe-kontakt 2 & 4 stift är nedtryckta och inte helt ut. följaktligen ta inte dessa kontakter när du rör vid DC-in-kortkontakten. De tar lös kontakt vilket i sin tur gör bågning / gnistbildning som genererar värme för att göra Magsafe hett. Det är ett typiskt fenomen som du ser på elektriska kontakter i hushållet att smälta och brinna. En gång rengjorde jag båda sidor med alkohol och systemet fungerade bra under en tid.

En annan sak är att när batterierna blir gamla behöver de mer ström för att ladda. Dessutom, om du använder din MBP och laddar den samtidigt, kommer den att kräva extra ström. Den mycket extra strömmen när den strömmar genom kontakten kommer att bli varm.

Enligt min uppfattning är problemet 90% löst om Magsafe-stiften inte är nedtryckta, helt utskjutna och tar kontakt med DC-in-kortet.

05/10/2017 förbi Liaqat ali khan

Jag hade också det här. När jag kontrollerade e-posten märkte att laddningen var långsam, kände laddningsporten och det var väldigt varmt. Jag tryckte lätt in kontaktdonet och vred caddy-hörnet för att försäkra anslutningen och låta anslutningspunkterna sortera sig själva och allt återgick till det normala. Jag kommer att rengöra kontakterna när jag får en chans.

05/08/2019 förbi nick DiFerdinando

Det finns en historia bakom varje bild, men de flesta bakgrundsapplikationer går inte bara genom att bara förmedla vackra fotografier till prylar. Bakgrunden från TapDeck hjälper dig verkligen att hitta ett nytt ämne direkt på din tillverkade startskärm. Du får präster ditt bakgrundsflöde från mer än 500 varumärken som National Geographic och ESPN, precis som du väljer poäng och återkommer din bakgrund är uppfriskad. Vid den tidpunkt då ett fotografi blir ditt extravaganta, 'sveper du upp' för att läsa artikeln.

Sök här: http: //www.prodigitalweb.com/10-best-fre ...

20/01/2020 förbi wallpaperappps

Samma som min A1286-modell blir varmare och när jag kör ett program eller öppnar en fil körs det som i slow motion-beteende ... Mitt tangentbord fungerar plötsligt som att skriva olika tecken ... Vad händer? PLS HJÄLP!

20/03/2020 förbi Romel Conquilla

12 svar

Vald lösning

Rep: 409k

Du måste byta ut det skadade DC-in-kortet för att starta saker. Men jag misstänker att du har några djupare problem här.

Din MagSafe-nätadapter är troligtvis dålig. Är sladden skadad? Sladden måste vara slät längs och ändarna är inte slitna eller ojämna. Detta är tecken på en kortsluten anslutning i sladden.

Nästa fråga är logikkortet själv, förhoppningsvis skadades inte SMC-kretsen men laddningskretsen kan ha.

Ladda ner den här lilla appen så att du kan se vad som händer: Kokosbatteri . Lägg upp en skärmdump i din fråga om vad den visar så att vi också kan se den.

Kommentarer:

Tack så mycket Dan.

min Samsung-surfplatta stängs av

Min Magsafe-nätadapter är helt ny - ej förpackad för 2 dagar sedan.

Batteriet jag byter ut är mindre än ett år - 41 cykler. Det laddas och urladdas ok. Jag har en app som heter Battery Health. Jag har problem med att få min skärmdump att matcha minsta bildkrav (hur gör jag det?) Så här är vad appen säger

Orignal max kapacitet-6900 mAh / Ström Max 6890 mAh /

OSx hälsostatus - Bra /

cykler-41 /

ålder - 11,7 månader /

temperatur - 30,8'C / 87,5'F /

effektförbrukning 27,8 watt /

mAh-användning (realtid) 2381mAh /

hoppas det här hjälper. Ja, jag lutar också mot att byta ut DC-in-kortet, men jag hittar inte en handledning för den här specifika modellen. Plus - hela processen verkar så skrämmande. Rädd att jag inte alls är en reparationskille, men jag tror starkt på filosofin :-)

2015-02-02 förbi vignesheswar

Medan den här är ett större jobb än de flesta, måste du börja där. Ledsen kille - {

03/12/2015 förbi Och

:-) Jag antar att du har rätt. Tx Dan.

MacBook Pro Unibody 13 'och 15' MagSafe DC-In Board

Jag hittar inte ersättningsguiden för just den här modellen. Några resurser du kan peka på mig?

04/12/2015 förbi vignesheswar

Dessutom antar jag från ovan att du utesluter eventuella problem med Magsafe-adaptern, batteriet, moderkortet och SMC-kretsen (?).

04/12/2015 förbi vignesheswar

Nej, precis som jag sa att du måste börja med det mest uppenbara och sedan gå vidare. Ditt system drar för mycket och det är därför din laddare överhettas. Du måste ta bort allt som är resistivt, DC-kortet som har skadade kontakter är det första här. Är det det enda jag inte vet. Här är guiden: MacBook Pro 15 'Unibody Mid 2009 MagSafe DC-In Board Ersättning

04/12/2015 förbi Och

Rep: 97

Hej,

Jag vill bara lägga upp mitt svar här, eftersom det kan hjälpa dig eller någon annan.

Jag hade exakt samma fråga. Laddningsanslutningen blir extremt het och inte bara det, du måste jimmy kontakten varje gång för att se det orange ljuset och se laddningsindikatorn i verktygsfältet.

Jag trodde faktiskt att det kan vara mitt batteris problem eller min laddares problem och att jag kanske måste gå till Apple Store för att diagnostisera det och ändra det.

Men innan jag gick tänkte jag kolla på youtube och försöka fixa det själv om möjligt. Som det visar sig var det en löjligt enkel lösning.

Rengör bara stiften på kontakten och din port på den bärbara datorn! Så enkelt som det!!

Här är videon som hjälpte mig: https: //www.youtube.com/watch? v = xm-b01cN ...

Hoppas det hjälper någon :)

Kommentarer:

Detta fungerade också för mig. En tandborste kommer in där bra och rengör snyggt.

02/09/2018 förbi Nathan Gearing

Glad att det hjälpte!

02/09/2018 förbi Mohammed Furqan

Innan du gör någonting annat ... som att ta slut och köpa en ny laddare eller en ny bärbar dator ... ... försök rengöra stiften på kontakten och porten på den bärbara datorn. Begagnad Q-tip och gnuggalkohol. Överraskade hur smutsiga dessa ytor var. Problemet löst. Anslutningen är bra, laddningslampan fungerar och kontakten blir knappt varm

11/02/2019 förbi Leslie Firth

thanx @fernandezemg det hjälpte till att göra min magsafe normal igen genom att bara rensa smutsen

03/06/2018 förbi Ayush goyal

ersätter hårddisken macbook pro 2010

En tandborste, lite tyg hjälpte mycket.

20/05/2020 förbi kcpidugu18

Rep: 47

Det första steget är att se till att Megasafe har ett kontaktproblem med systemporten där den är ansluten. Jag hade den här frågan tidigare och jag märkte att några av stiften på Megasafe är bucklade och observerade att det finns smuts i både Megasafe och porten så jag rengjorde båda med etyl (tunnare) och det börjar fungera ordentligt.

Kommentarer:

Hej vän,

Jag läste ditt inlägg helt och hållet. Jag känner allvarligt att ditt innehåll är av högsta kvalitet. Det får mig att ge dig en sådan feedback för det arbete du har gjort på din webbplatskompis. Jag är verkligen glad att vara här och läsa ditt innehåll. fortsätt mördaren. Jag är verkligen förvånad, fortsätt att dela mycket mer intressant innehåll ofta på din webbplats. håll mig uppdaterad med många nya saker och kunnigt innehåll

bästa varmlufts popcorn popper

Skål till dig

Tack

20/20/2020 förbi issac.spear

Rep: 193


Jag tror att du har dålig kontakt med stiften på laddaren eller laddningsporten på en bärbar dator, jag rekommenderar att du använder suddgummi för att städa upp stiften på laddningsporten.

Eraser hjälper mig att ta bort oxider på kontakter

Kommentarer:

Jag hade samma problem med svarta mittstift och försökte rengöra osv. Gammalt batteri. CO-kontakt för varm för att röra vid. Det som fungerade för mig var väldigt lätt slipning av kontaktdonets ansikte (inte stiften) för att få ansiktet att spola (ta bort hak och kanter). Ingen överhettning. Jag antar att genom att ta bort någonting så lite av kontaktdonets magnetiska passande ansikte, när den bärbara datorn går att spärras magnetiskt, lyckas den skapa en mycket bättre anslutning till strömuttagen.

02/18/2019 förbi VENKATA PERI

Du behöver verkligen ett nytt DC-In Board

03/26/2019 förbi Och

Jag läste alla svar och kommentarer, och jag tyckte att den här var den mest enkla och hjälpsamma. Jag freaked lite när jag läste den första. Jag hade hört talas om att använda alkohol eller slipa på kontakter tidigare, men wow, radergummit fungerade ganska bra. Mina kontakter på den bärbara datorns sida hade svarta ringar som försvann med några gnuggar av radergummit. Jag behövde inte oroa mig för att hitta en q-tip och alkohol, eller hitta rätt sandpapper eller att oroa mig för att skada kontakten genom att skrapa den med något metall. Bästa svaret.

04/28/2019 förbi Scott S

Den svarta och infällda stiftet eroderas, inte nedtryckt, från elektrisk bågning. Du måste byta ut DC-in-kortet och eventuellt Magsafe-adaptern. Jag hade det här problemet och att lösa det krävde byte av DC-in-kortet och Magsafe-adaptern (värmebelastningen försämrar så småningom isoleringen på sladden nära kontakten.) Jag bytte också ut datorbatteriet.

06/28/2019 förbi John Henry

Rep: 1

Jag har köpt tre helt nya MagSafe 2-adaptrar direkt från Apple, och de blir alla skolda. Det är så varmt att jag känner att det kan starta en eld om det stod på papper eller till och med en matta.

Kan också några förklara vad Liaat menar när han sa: 'Enligt min mening är Magsafe-stiften inte deprimerade, helt utskjutna och tar fast kontakt med DC-in-kortet, är problemet 90% löst.' Det är oklart om han menar att stiften ska skjutas in eller knäppas ut. Vilken är det?

Kommentarer:

min också och laddaren är helt ny? kan någon berätta för mig lösningen jag har macbook pro retina 15 tum och laddaren är Magsafe 2 85W

03/10/2018 förbi Panet HD-Live

En varmladdare är ofta MagSafe-kontakten på systemet är sliten. Ersätt den!

vizio tv stängs av av sig själv

06/28/2019 förbi Och

Rep: 1

Jag slutade med att byta ut min Magsafe DC-in-kortport. Det var inte så svårt av en process som jag trodde och jag använder min Mac igen för att svara på den här tråden. Jag slutade också med att byta ut Magsafe-kontakten. Jag hade skållit så illa och bränt upp att jag var rädd för att använda den utan att byta ut kontakten. Till sist skarvade jag bara den nya anslutningskabeln till min gamla, så nu är min kabel nästan dubbelt så lång.

Rep: 1

Om du är försiktig med att spendera mycket bärbar information med en alltid uppfriskande live bakgrund, bör du vid den tidpunkten försöka en bakgrundsgenerator som Tapet. Den använder matte för att skapa nya exempel på material och skuggplaner för materialdesign '' tapetappar '' ' på din gadget, så att din startskärm fortsätter att fortsätta i alla fall när du kopplas bort. Du bör helt enkelt välja startexemplet, nyanser och mellanliggande mellan varje ny bild, och applikationen tar den från den punkten. För $ 4 kan du till och med använda dessa bakgrunder som din låsskärm om du kör Android Nougat.

Rep: 1

Från och med nu är mAadhaar tillgänglig för Android-mobiltelefonklienter och kan laddas ner från google play store. Dessutom, när du laddar ner mAadhaar-applikationen på din mobiltelefon, läggs din Aadhaar-profil som innehåller ditt inskrivna telefonnummer, adress, sexuella läggning, namn, foto och olika finesser i applikationen. '' '' `` maadhaar ''

Rep: 1

Jag rekommenderar verkligen att prova alla enkla korrigeringar, men jag har haft det här problemet flera gånger på mitt 15-åriga Pro ”, och varje gång var det DC-in-kortet.

Jag tror att sättet att berätta om det är kortet är när din batteriikonen börjar fungera. Till exempel kommer ikonen att säga att du har en laddning på 70%, men när du omedelbart kopplar ur Magsafe, oj, nu står det att du har en laddning på 45%, vilket indikerar att något händer med brädet, och det skickar helt enkelt inte rätt information till resten av datorn längre. Du kan också få en situation där det gröna ljuset tänds men inte vill växla till orange. Att behöva vrida Magsafe för att få det att ladda är också ett dåligt tecken, och logiskt sett verkar det tyda på att problemet är mekaniskt, men du kan fortfarande behöva ett DC-in-kort även om alla synliga delar ser säkra ut. Konstig aktivitet med laddningsikonen är det som i slutändan berättar historien i min upplevelse.

Var exakt värmen kommer ifrån i denna situation är det svårt att säga, jag misstänker att ingångskortet inte längre reglerar hastigheten med vilken ström matas in i datorn, eftersom jag har haft samma problem när alla stift och kontakter ser helt ren och ljus ut. För tillfället är det tills de börjar se kokta ut och plasten börjar smälta runt stiften.

Att hålla en isbit på Magsafe kan vara en nödåtgärd om du har tålamod för det. Ju närmare en 100% laddning kommer, desto svalare kommer Magsafe att gå. Men när du väl har uppnått 100% kan allt verka bra tills du kopplar bort Magsafe och plötsligt står det att du laddar ner till 80% igen.

Jag misstänker också att vissa DC-in-kort du kan få kan vara förfalskade och kanske inte håller lika bra som de ursprungliga fabrikskorten, även om vem kan säga, eftersom det var fabrikskortet som förstörde i första hand.

Kommentarer:

Skulle inte en isbit ha en tendens att smälta och det resulterande vattnet kortsluter Mag-Safe-kontakten?

20/12/2020 förbi mayer

Rep: 1

Min macbook-laddare håller på att värmas upp medan den laddas och jag kan inte hitta en lösning för den, snälla hjälp mig. PNB Parivar HRMS-inloggning

hur man fixar en bubbelpool som inte tappar

Rep: 1

Naturligtvis, vad ni pratar om är verkligen värdefullt och informativt. https://slimymedd.de Jag håller med om alla punkter

Rep: 1

Hej kompis,

Hur mår du? Din artikel var värt att läsa den var säkert användbar. Jag tänkte lämna denna feedback. Jag kände verkligen att ditt innehåll är värt det. fortsätt det coola arbetet Du måste kontrollera detta Resurge recensioner att veta hur saker och ting fungerar är det verkligen fascinerande att växa vår kunskap då och då och utrusta oss med de senaste sakerna som kretsar kring

Skål till din kompis

vignesheswar