Om touch-id-sensorn

iPhone 5s

Apple iPhone 5s tillkännagavs den 10 september 2013. Reparation av den här enheten liknar de tidigare modellerna och kräver skruvmejslar och nyfikna verktyg. Finns som GSM eller CDMA / 16, 32 eller 64 GB / silver, guld och rymdgrå.



Rep: 443



ti 84 plus silverversion slår inte på

Upplagt: 03/12/2014



När jag byter ut hemknappen, kan jag bara byta ut flexbandet, eller ska jag köpa hela delen?



Tack så mycket killar.

Kommentarer:

hej jag har problem med iPhone 5s, jag har bytt ut moderkortet (PCB) men fingeravtrycket fungerar inte, kan hjälpa mig hur man fixar det? och om jag köper nytt fingeravtryckssensor kan jag lösa problemet?



Shyqi

2015-03-17 förbi shhysesani

Shyqi, vänligen läs tråden innan du kommenterar. Din fråga besvaras flera gånger.

2015-03-17 förbi iGuys

svaren här är felaktiga. Jag är certifierad äppletekniker och det finns en lösning på problemet. tyvärr kan det bara göras vara certifierade äppletekniker med en certifierad programvara för omprogrammering av äpplen. Jag har fixat ungefär ett dussin. de flesta har varit iPhone 6 men samma villkor gäller för 5S.

07/07/2015 förbi iTECH

iTECH, jag nämnde att Apple nu erbjuder denna reparation, åtminstone från september förra året.

08/07/2015 förbi Tom Chai

Det har alltid varit en reparation att apple inte kan sprida sig i stor utsträckning som vissa andra korrigeringar gör för att apple inte delar information.

09/07/2015 förbi iTECH

9 svar

Vald lösning

Rep: 60,3k

Det är omöjligt att byta ut hemknappen och bevara Touch ID-funktionen. Sensorn är utformad för att vara säker och den är unikt parad med varje processor. Du kan inte extrahera nyckeln från sensorn eller CPU: n eftersom de är utformade för att ta nyckeln till sina gravar. Omprogrammering är osannolikt - även för Apple. De har aldrig erbjudit sig att byta ut knappen och kommer sannolikt aldrig att göra det. (Uppdatering: De gör det nu.)

Så om enheten är under garanti, lämna den till Apple. Om sensorn byts ut av dig eller skadas förlorar du Touch ID för alltid.

Kommentarer:

Det är inte under garanti ...

Så vad ska jag göra ?!

I äldre versioner av iphone var det mycket vanligt problem att fixa hemknappen !!!

Om nyckeln inte svarar på pressar kan jag kasta den till havet, eftersom den sändaren är unik för sin telefon?!?!

03/13/2014 förbi areotov

Ja, om den är död är den död för alltid. Försök hitta ett sätt att få garanti för den här saken, annars sitter du fast med en död.

03/14/2014 förbi Tom Chai

Min är skadad, men jag bytte ut mot en annan. Touch ID fungerade inte längre, men hemknappen fungerar bra.

2015-05-14 förbi silveirabruno

Jag föreslår till alla dessa människor att gå bättre med samsung de har inte de här äpple-certifierade tjurarna # £ + = för att reparera din telefon när du inte har äpplegaranti om du inte har det längre berättar du att du får försäkring det handlar om pengar $$

07/17/2015 förbi manuch14

Vad händer om du tar ut originalet tillbaka och det fortfarande står att det inte fungerar som det ska?

2015-08-22 förbi ishhamamrish

Rep: 1k

Jag kommer att sätta detta som ett separat svar eftersom det verkar som om några andra svar på OP: s fråga har orsakat mer förvirring snarare än att svara på frågor. Jag ska försöka sätta detta så enkelt som möjligt.

Om du har problem med hemknappen på iPhone 5S kan enheten bytas ut. Delen är tillgänglig från iFixIt liksom många andra leverantörer:

iPhone 5s hemknappmontering

Det är mycket viktigt att notera att även om du kan byta ut hemknappsenheten kommer du permanent att förlora alla Touch ID-relaterade funktioner om du gör det.

Du kommer dock att återfå alla grundläggande hemknappsfunktioner (dvs. klicka på hemknappen).

Bild för iPhone 5s hemknapp' alt=Produkt

iPhone 5s hemknappmontering

9,99 USD

Kommentarer:

Okej, i mitt fall klipptes hemmet Flex, fingeravtrycket är bra.

Så kan jag separera fingeravtryckssensorn från hemmets Flex?

29.08.2014 förbi Flavio

Nej, det är omöjligt att separera några delar av hemknappenheten och inte förstöra den ..

Din kamp mot en förlorad sak

29.08.2014 förbi med

Okej, tack :(

2014-01-01 förbi Flavio

jag kanske saknade något men kabeln som ansluts från knappen till kortet om den klipptes kan jag fortfarande behålla knappfunktioner mindre finger-ID

10/05/2015 förbi tvärtom

Vad sägs om återställning eller uppdatering - fastnar iPhone i fel 53 med icke-fungerande Touch ID ???

08/01/2016 förbi rkaufmanis

Rep: 85

ID Touch är en del av hemknappen och till skillnad från hemknapparna i tidigare iPhone-modeller är ID Touch-hårdvaran på hemknappens banddel länkad till A7-mikroprocessorn på varje iPhone 5s logikkort. Så med andra ord ID touch-hårdvaran är gift med A7-chipet och är unik för varje iPhone. Det är därför du inte kan ändra hemknappsdelen för att få ID Touch att fungera och varför en återställning förlorar funktionen i Inställningar helt efter att du bytt ut delen. Om du har ett funktionsfel i hemknappen kan du ändra ut delen och få tillbaka den funktionen, men du kommer att förlora din ID Touch-funktion permanent. Om du har tappat bort din ID Touch är den borta, inte ens Apple kan fixa att de kommer att ge dig en ny iPhone om den faller under AppleCare. Apple är stolt över säkerhet, dvs. iCloud och nu ID Touch. Det är väldigt säkert och som iCloud har sina nackdelar när legitima iPhone-ägare glömmer ID och PW, så har ID Touch sina nackdelar när ett fel uppstår. Det är helt enkelt precis som Apple designade dessa enheter. Tack - iRepairsIt.com

Kommentarer:

Irepairsit1 är du ett eko? Detta har sagts om och om igen i det här inlägget

2015-01-18 förbi med

Apple kan fixa och omprogrammera en ny hemknapp till styrelsen. Jag har hittills fixat ett dussin. När telefonen är i mina händer tar det mindre än 5 minuter att byta knapp och cirka 15 minuter att omprogrammera den till logikkortet.

09/07/2015 förbi iTECH

hej kan du berätta för mig hur jag kan programmera om det

06/08/2015 förbi dlucianob

ITech - gör du detta utanför en Apple Store? Om inte, är ditt svar vilseledande. Erbjuder du en tjänst till resten av oss som inte har tillgång till den egenutvecklade omprogrammeringsmaskinen? För mindre än kostnaden för att åka till Apple och få en ny samling på? I så fall är vi alla öron. Annars får du det till DIY-communityn att det är möjligt att omprogrammera knappen utanför Apple, vilket det naturligtvis inte är.

08.08.2015 förbi jessabethany

@itech kan du göra det för mig?

09/27/2015 förbi Mattias

razer naga musknapp 1 fungerar inte

Rep: 1

Du kan reparera pek-ID-knappen om ditt pek-ID fortfarande fungerar men inte din knapp. Även om det är en del skicklighet för det. Allt du behöver göra är att försiktigt avlasta knappen från botten av en ersättningsknapp och avlasta originalknappen (4 ben) och sedan löda ut ersättningsknappen på originalet. Jag har gjort många av dessa.

Kommentarer:

Wow det är otroligt och det finns människor där ute som kommer att sälja hemknappen och inte ens säga att detta är ett faktum. och när du frågar dem säger de att de inte har haft några klagomål och att det finns några defekta knappar där ute? Jag bytte ut två knappar på samma iPhone bara för att sedan söka och hitta det här svaret på varför de inte fungerar. Tack killen!!!

05/28/2015 förbi Gilbert Ferro

Jag förstår inte helt vad du menar.

Jag klippte av misstag flexkabeln och ersätter den. Är det fortfarande möjligt att hålla Touch ID fungerande?

2016-02-18 förbi jehuda

Kan du snälla utarbeta det?

Håller du den gamla kabeln med den nya knappen eller den gamla knappen med den nya kabeln?

2016-10-25 förbi harveymarcandre

Hur gör jag det? jag vill prova det

07/02/2017 förbi tomasbeauchamp

ja, dela hur du gjorde det. Lägg den på Github och länka till den. Läcka verktyget. Kämpa mot makten. Gör vad du kan för att hjälpa oss.

11/05/2017 förbi dikkedimi

Rep: 36,2k

Mitt råd är att fixa det under garanti och kostar ingenting

Kommentarer:

Det är inte under garanti ...

Så vad ska jag göra ?!

I äldre versioner av iphone var det mycket vanligt problem att fixa hemknappen !!!

Om nyckeln inte svarar på pressar kan jag kasta den till havet, eftersom den sändaren är unik för sin telefon?!?!

03/13/2014 förbi areotov

Tom säger du när touch-ID-sensorn misslyckas kommer inte ens en ersättning att fixa det?

Varför är 5-talet inte i warrenty telefonerna kommer med ett år warrenty och arnt ens ett år gammal ännu!

03/14/2014 förbi med

Nej, ingenting kan fixa det. Det enda sättet att fixa Touch ID är att byta ut hela telefonen. Det är mycket osannolikt även för Apple att komma på ett sätt att åtgärda detta.

Kanske hade hans telefon skadats så att Apple inte ger garanti.

03/14/2014 förbi Tom Chai

Så om touch-sensorn slutar fungera kan inte ens en ny del fixa?

03/14/2014 förbi med

Kan inte få huvudet lindat runt den här tomt, så om en fingeravtrycksskanner misslyckas, varför skulle en ny fingeravtrycksscanner inte fungera ser jag utbyten till salu hos min leverantör

03/14/2014 förbi med

Rep: 2,7 k

Fingeravtryckssensorn är gift med CPU: n. det är INTE möjligt att få tillbaka fingeravtryckssensorfunktionen när den har gått sönder, din enda chans är genom försäkring / garanti. För att vara ärlig tror jag inte ens att Apple reparerar det. Jag har inte hört någon instans där de gör det, de ersätter bara telefonen helt

Kommentarer:

Dom gör. Jag har sett Genius Bar reparationsräkning för icke-fungerande hemknapp, de ersätter bildskärmsenheten för cirka $ 100.

09/12/2014 förbi Tom Chai

Dum. Typiskt äpple.

03/05/2018 förbi Chad Gainor

Rep: 13

Hej, jag har bytt ut min skärm med annan iPhone 5s-skärm .. Bara min skärm var trasig, inte touch-id-touch-ID fungerade bra .. Men jag ersatte med komplett display och touch-ID för andra Apple iPhone 5s .. Det touch-ID inte arbetar ... .. Om jag sätter mitt orignal touch-ID som fungerade tidigare .. Kommer det att fungera

Tack

Kommentarer:

Min förståelse är att det kommer att göra det, men du kan behöva göra en återställning i iTunes för att få tillbaka den. Följ upp detta för att meddela oss om detta är sant.

2015-09-29 förbi omvärdering

Jag tog min 5S till en tredje parts teknik för att byta ut mitt döda batteri med batteriet i min fars felaktiga 5S som inte används. De bytte ut skärmarna (med hemknappen) också ... Jag sa till dem att byta tillbaka dem och inte debitera mig en enda krona för något jag inte begärde.

TouchID fungerar inte nu. Jag ska försöka återställa min 5S och rapportera tillbaka

2016-12-22 förbi David

Hej David - Gå bara till TouchID-inställningarna och lägg till dina fingeravtryck igen.

Du behöver inte återställa. Om det inte låter dig lägga till ett fingeravtryck kan inte hemknappen du har TouchID.

2016-12-23 förbi Xrgsz

Hej, Xrgsz. Den har den ursprungliga knappen, inte knappen för någon annan iPhone. Jag har redan provat det och det berättade för mig att det inte kunde aktivera sensorn. I själva verket var alternativet 'Lägg till nytt fingeravtryck' nedtonat och inget av de tidigare sparade fingeravtrycken listades. Att försöka slå på strömbrytaren för att använda TouchID för AppStore och iTunes-inköp visade användargränssnittet 'Lägg till nytt fingeravtryck' men bara en sekund senare visade det mig det felmeddelandet.

Jag planerade att återställa min iPhone men det tog slut på batteri och när jag slog på den igen fungerade TouchID felfritt utan att ens behöva lägga till mina fingeravtryck igen.

Jag kan anta att iPhone kontrollerar TouchID-sensorn när den redan är på, för att bestämma om den aktiverar funktionen vid nästa start. Vid första start med den ursprungliga hemknappen bak fungerade det inte men vid den andra start, när den hade upptäckt att det var den ursprungliga sensorn, fungerade den felfritt

2016-12-24 förbi David

Ja. du har rätt! Jag vet inte varför jag inte tänkte på det ... Jag borde ha sagt att bara stänga av det och sätta på det igen. Jag är glad att du fick det att fungera utan att behöva göra en återställning och gå igenom allt detta. Vid start måste TouchID-tjänsten aktiveras om den inte kan aktiveras av någon anledning, den måste startas om för att få den att fungera igen. Jag trodde dock att när detta händer tar det automatiskt bort alla / alla sparade fingeravtryck. Men kanske inte i ditt fall.

God jul.

2016-12-25 förbi Xrgsz

Rep: 1

Inlagd: 08/07/2016

Du kan använda 3u-programvara för att uppdatera din iPhone till och med du har fel 53, det är om din tid saknas, den här programvaran överträffar felet, vilket gör att du har en framgångsrik uppdatering

Kommentarer:

Fel 53 är inte längre ett problem och har inte varit det på en tid nu. Det finns ingen anledning att gå så långt för att komma runt eller undvika fel 53 ... en enkel återställning eller uppdatering av en iPhone 6 eller nyare som inte har Touch ID kommer att fungera bra.

09.08.2016 förbi iGuys

Fel 53 är tillbaka men den här gången är det svårare att fixa.

2016-10-25 förbi Tim Le

@Tim - Förklara. Jag är delägare i en mobilverkstad och är mycket kopplad till resten av reparationssamhället. Jag är rimligt säker på att jag skulle ha hört talas om en återuppkomst av fel 53 ... åtminstone med avseende på en icke-original hemknapp ... om den verkligen hade återvänt.

2016-10-26 förbi iGuys

@iguys du kan äga vad du vill kompis. Jag är en del av iFixit.vn om du inte känner oss vet du inte mycket!

2016-10-26 förbi Tim Le

Vad händer om man avlåste chipet på den ursprungliga hemknappen och överför det till ersättaren?

2016-12-30 förbi Precis inkommet

Rep: 1

För att vara tydlig är det nya felet 53 inte alls relaterat till Touch ID. För de människor som arbetar på iPhone-moderkort som jag gör. Du vet vad jag pratar om. Att ändra relaterade delar behöver du inte oroa dig för fel 53 längre. Det är borta! det var endast avsett för äppletekniker. För er som försöker avlasta den ursprungliga Touch ID-skannern till en ny hemknapp är svaret ja det kommer att fungera. jag har gjort det

blu-telefon kommer inte att ansluta till datorn

Kommentarer:

Du har ännu inte specifikt berättat för mig vad som orsakar detta 'nya fel 53'. Fortsätt, du kan få teknisk ... Jag reparerar också brädenivå. Jag är relativt ny på det och kanske inte är lika skicklig som du, men jag förstår terminologin och kommer att veta vad du pratar om om du berättar för mig vilka specifika komponenter som byts ut.

Oavsett, varför nämnde du ens detta 'nya fel 53' i den här tråden om det inte har något att göra med Touch ID? Den här tråden handlar om Touch ID. I själva verket är namnet på tråden till och med 'Om touch-ID-sensorn'.

05/01/2017 förbi iGuys

Eftersom du frågar kan jag lika gärna säga till dig så att du inte kommer att bli med Tim som talar om. Det är basbandsproblem om du ser det nya felet 53 eller kommer du någonsin att få en chans att arbeta så mycket ombord för att ens se det. Men du är mannen som Iguys!

05/01/2017 förbi Tim Le

Jag ska inte sitta här och argumentera över något du inte vet. Men jag är här för att hjälpa till att rensa upp några av de frågor som tekniker har eller bekymmer inom jobbet. Var inte oh jag är säker på att fel 53 är borta bla bla när iTunes fortfarande visar det felet. Liksom felet 3194 är det detsamma som det brukade tidigare? Svaret är inget fel 3194 nu och fel 3194 innan har ingenting med varandra att göra men det är fortfarande samma fel, eller hur?

05/01/2017 förbi Tim Le

Äntligen lite riktig information! Det är verkligen allt jag ville ha. Om du ursprungligen hade inramat det på ett sätt som sa att fel 53 har återvänt men inte har något att göra med Touch ID, skulle jag nog inte ha argumenterat med dig. Jag är väl medveten om att specifika iTunes-fel kan produceras av ett antal olika skäl. Återigen handlar den här tråden om Touch ID !! Så när du kommer hit och säger att 'fel 53 är tillbaka igen', kommer jag naturligtvis att fråga dig ... eftersom det inte är tillbaka igen som ett fel som produceras på grund av Touch ID-problem! Jag är fortfarande förvirrad över varför du till och med tog upp det i den här tråden när det inte har något att göra med ämnet för tråden.

Jag kunde också klara mig utan den nedlåtande attityden. Du känner inte mig och mina förmågor och kunskapsbas som tekniker, så sluta agera som om jag är en ödmjuk bonde som inte vet något.

07/01/2017 förbi iGuys

Troll finns överallt ... Sheesh!

2017-01-17 förbi Dave Fowler

areotov