Startknappen på iPhone 7 fungerar inte efter byte av skärm

iPhone 7

Släppt 16 september 2016. Modell 1660, 1778 Finns som GSM eller CDMA / 32, 128 eller 256 GB / Rose guld, guld, silver, svart och jet svart.



Rep: 455





Inlagt: 2016-09-19



iPhone 7 hemknapp fungerar inte efter byte av skärm, hjälp

Kommentarer:

Har du bytt ut skärmen på en telefon som bara släpptes för tre dagar sedan?



2016-09-19 förbi mayer

ja, jag har faktiskt gjort

2016-09-19 förbi Albert

Jag har samma problem, vi testade två telefoner och samma problem hände efter byte av originalskärmen !!!!!!

2016-09-20 förbi jihad

är rubriken riktigt rätt, 'iPhone 7'

2016-09-23 förbi Abdul Galib |

Hur i helvete bröt du det faktiskt redan?

2016-09-23 förbi Gigabit87898

39 svar

Vald lösning

Rep: 40,5k

Många frågor här och få svar. Här är mitt tag efter att ha mätt reparationsgemenskapen och gjort några skärmbyten själv i vår butik:

FAKTA 1: hemknappen har ett inbäddat chip på baksidan av knappen. För att använda enkla ord lagrar detta chip nyckeln som gör att styrelsen kan känna igen den. Om du använder en annan hemknapp, oavsett om den är original eller eftermarknad, kommer brädet inte att känna igen hemknappen.

Som ett resultat kommer inte hemma-knappen inte att kunna skanna fingeravtrycket och kommer inte att reagera på någon ingång. Telefonen fungerar som om den saknar hemknappen helt. Ett meddelande visas också 'Touch ID kan inte aktiveras.' Det enda sättet att ha hemknappsfunktionen i det här fallet är att använda hjälpassistenten aka virtuell hemknapp på skärmen. Och det enda sättet att väcka telefonen skulle vara att använda strömbrytaren eller höja för att vakna.

FAKTA 2: Apple - och bara i en Apple-ägd Apple Store, men som börjar dyka upp vid vissa AASP när jag skriver detta - kan ersätta skärmen och hemknappen och omprogrammera den nya hemknappen och para ihop den med kortet / telefonen. Om en tredjepartsverkstad eller en DIY-tillverkare skadar hemknappen under reparationen, eller om ägaren bryter den på något sätt, eller om den misslyckas, är det enda sättet att återställa en hemknappfunktion vid det här datumet att ta den till en Apple Store eller en av de AASP: er som börjar ta emot parkopplingsmaskinen.

FAKTA 3: Apple gjorde inget för att förhindra att skärmar ersattes med OEM- eller eftermarknadsdelar. Om du byter ut skärmen och överför hemknappen utan att skada den fungerar allt normalt. Men förvänta dig att billiga delar ska fungera dåligt. Så invester i delar av god kvalitet från ansedda leverantörer. Ersättningsskärmar ska vara så nära Apple-skärmar som möjligt när det gäller: färgfidelitet, bakgrundsbelysning, beröring, kraftberöring, hållbarhet, ramlyftning, ramfinish.

FAKTA 4: många ersättningsskärmar har en defekt anslutningskabel för hemknappen. När hemknappen fungerar med originalskärmen men inte med ersättningsskärmen är det en dålig skärm och du måste garantera den eller byta ut den. Och ja, en hel sats kan vara defekt.

Men ibland när du demonterar iPhone skadar du förlängningskabeln för hemknappen på den trasiga skärmen och sedan försöker du montera en dålig reservdel. Nu fungerar inte hemknappen varken på den gamla eller den nya skärmen, och du antar att själva hemknappen misslyckades. Tja nej, ibland har det inte gjort det.

FAKTA 5: du kan skada hemknappen och helt förlora alla funktioner, speciellt om du ritar hemknappskabeln. Några mycket tålmodiga människor löser upp bitarna tillsammans. Jag skulle hellre montera en original trasig skärm tillsammans med den skadade hemknappen och skicka dem till en Apple Store för fullständig utbyte och parning av skärmenheten (se FAKTA 2). Kostnaden för den nya skärmen från Apple kan jämföras i pris med kostnaden för att sticka den trasiga hemknappen ihop enligt min mening.

FAKTA 6: i vissa fall skadas ett chip (annat än det i FAKTA 1) på hemknappen (speciellt vid överföring av hemknappen från trasig till ny skärm). När det är skadat och misslyckas kommer detta chip att förhindra att hemknappsfunktionen fungerar, för att stänga en app och gå tillbaka till startskärmen. Men fingeravtrycksskannern skulle fortfarande fungera och du kan väcka / låsa upp skärmen med ditt finger / fingeravtryck och använda nåbarhet. Detta chip är tillgängligt (i motsats till fingeravtrycksläsarkretsen i FAKTA 1 som praktiskt taget inte kan nås) kan bytas ut och problemet kan åtgärdas. Ibland kan en delvis rivning av hemknappkabeln orsaka samma fel. Det kan också repareras av vissa människor med rätt verktyg, skicklighet och tålamod.

EDIT: New Fact (7)

FAKTA 7: vissa reparationstekniker märkte att en skadad främre kamaggregat kan störa funktionen för hemknappen / pek-ID. För att utesluta denna möjlighet, testa Home Button + Touch ID-funktionerna efter att du kopplat bort den främre kamerans flexkabel. MEN, från och med iOS 11, kan den främre kamaggregatet behöva vara närvarande / ansluten för att iPhone ska kunna startas. Så kan prova en annan / känd bra.

REDIGERA: iOS 11.0.0-11.0.3

FAKTA 8: efter släppningen om iOS 11 och fram till iOS 11.0.3 märkte vi att vissa iPhone 7-enheter inte kan starta helt eller kan starta om hemknappen saknas eller är skadad (liksom frontkammontering). [Inte verifierat ännu: en tekniker observerade att en del i7 skulle starta utan hemknappen fäst. Hans teori är att kortversionen som har ett visst Intel-chip skulle starta utan hemknappen medan kortversionen med ett Qualcomm-chip kräver att startknappen installeras för att starta].

Hoppas att detta kommer att vara till hjälp och gärna skicka ett meddelande till mig för ytterligare information eller förtydliganden. Jag delar gärna.

Kommentarer:

@ sår , Tack för FAKTA, trevligt skriva upp.

06/15/2017 förbi L Pfaff

Säger du att om du rippar hemknappen i sig att du kan avlasta chipet och flytta det till en ny hemknapp så får du både touch-id och hemknappsfunktionalitet tillbaka?

04/07/2017 förbi Ramsey F

Nej RamseyF Jag säger inte det. Läs det sista stycket igen.

04/07/2017 förbi Sår

Jag har gjort iPhone 7 / 7P så snart ersättningsskärmen fanns tillgänglig. Jag fixade framgångsrikt över 100 iPhone 7 / 7P, men jag stirrade bara för att stöta på den här situationen med hemknappen som inte fungerade, det hände med 4 av mina senaste reparationer. Först menade jag att det var en massa defekta skärmar, jag beställde högkvalitativa OEM-iPhone 7 / 7P-ersättningsskärmar, och samma problem hände med iPhone 7-hemknappen. Så min slutsats är att de senaste 2 IOS-uppdateringarna trasslat med programvaran, med en kombination av ersättningsskärmen. Även efter att den ursprungliga trasiga skärmen har bytts ut igen med den ursprungliga hemknappen fungerar den fortfarande inte. Jag har svårt att tro att jag, efter 100 framgångsrika reparationer, tar bort hemknappen fel. Som eller nu slutade jag acceptera reparationer för Iphone 7 / 7P tills en validerad lösning hittades.

11/07/2017 förbi M & D GLOBAL TRÅDLÖS

Bro @ m & d du borde acceptera i andra för oss alla att hitta detta botemedel. Utan telefonen till hands kan du inte hitta det exakta problemet. Vissa telefoner måste vara en labrats för experimentet. Återigen var säkerligen inte problemet med den upprörda uppdateringen bcos den som skapade den här tråden upplevde problemet mindre än en vecka efter att telefonen släpptes. Till vilken OS var vid 10. Ändå upplever han den myten. Så jag kan säga att du gjorde något rätt under din 100 framgång. Men det var inte OS-problemet.

12/07/2017 förbi Abdul Galib |

Rep: 3.1k

Hallå! Jasen här, från iFixit-teamet. Vi spelade med några av våra iPhone 7-enheter och bytte runt några skärmar. Vi kunde framgångsrikt byta en skärm från en iPhone 7 till en annan iPhone 7 — och Touch ID / hem-knappen fungerade efter bytet för oss.

Intresserad av att se några av resultaten som du alla får efter att du byter skärmar också. Fortsätt lägga upp här med dina resultat! Vi fortsätter att testa på vår sida också.

Kommentarer:

Hej Jasen, tack för dina fantastiska nyheter!

Försökte du byta komplett med hemknappen på eller överförde du också hemknappen från en skärm till en annan?

2016-09-24 förbi Aldrin

Hej Aldrin, vi överförde hemknappen från skärm till skärm, men behöll den med sin ursprungliga iPhone 7.

2016-09-24 förbi Ash Friedle

Ah jättebra! Ville se till att knappen inte går sönder när du försöker ta bort den :-) tack för informationen Jasen.

Ha en bra helg!

2016-09-24 förbi Aldrin

Jag har bytt en intakt iPhone 7-skärm till en trasig LCD iPhone 7 (endast LCD utan hemknappar)

Första resultatet var helt okänslig hemknapp.

Som ett andra försök bytte jag lcd med hemknappar, resultatet var detsamma.

3: e försöket: Jag har uppdaterat IOS, ingen förändring

4: e försöket: Jag placerade den trasiga skärmen tillbaka med hemknappen, den fungerar.

Någon idé eller guide om hur man byter skärm iphone 7?

Jag har en verkstad men ingen erfarenhet av iphone 7 än

Tack

2016-12-20 förbi mehmet fatih daban

Samma sak händer med mig apple kan inte fysiskt göra vad som helst, det ser ut som att jag måste vänta 5-10 dagar för att de ska fixa det

2016-12-29 förbi Hector Batista

varför är min mac-fan så högljudd

Rep: 277

Uppdatering (02/09/2017)

Ok, jag tror att jag äntligen hittade problemet så först vill jag förklara något.

En kille skrev här att han precis öppnade en iPhone 7 och att han inte kopplade bort något och hemknappen slutade fungera. Jag har redan öppnat 4 iphone 7 och efter att ha öppnat telefonen med en värmepistol fungerar hemknappen fortfarande bra innan du kopplar bort något så att värmen inte skadar hemknappen.

Andra skriver att det kanske beror på att ersättningsskärmen inte är original, det är inte orsaken till att hemknappen slutar fungera, inte heller för att jag bara byter ut glaset från LCD-skärmen för två iPhones 7 och hemknappen slutar fungera och det är med original LCD och kablar.

Så problemet som jag hittills hittade är när ja försökte ta bort den stora metallplattan från skärmen där den stora hemknappkabeln går under med lim. Vi applicerar värme på den plattan för att kunna skilja den plattan från kabeln och ser ut som att kabeln är riktigt mjuk så även om du inte bryter den inuti blir skada så vi byter ut bakgrundsbelysningen med den kabeln och startknappen startar att fungera bra igen.

Slutsats: vi fann att det skulle lösa problemet att använda den ursprungliga LCD-skärmen men byta ut bakgrundsbelysningen med den långa kabeln (vi löser problemet två gånger hittills)

Kommentarer:

Jag hade ett fall att det utesluter din idé.

i7 knäckt skärm byts av en annan i7 som håller original HB.

Jag applicerade värmepistol på båda skärmarna för att ersätta HB.

Skärmen ersatt i7 HB svarade inte alls. Jag bytte ut skärmar igen. HB fungerade perfekt.

om jag hade skadat hemknappens flexkablar genom skärmens baksida är min fråga att 'varför egen hemknapp fungerar bra med skadad HB-kabel'

Svaret borde vara 'det måste finnas ett annat dumt'

Jag vågar inte byta ut i7-skärmen för kunder, jag har en reparationsbutik som har reparerat 5-10 skärmar om dagen,

02/14/2017 förbi mehmet fatih daban

Jag bytte en iPhone 7-skärm. Jag bytte fullständigt med hemknappen från en iPhone 7 bra skärm till en annan iPhone 7 med en dålig skärm. Hemknappen fungerade inte. Jag trodde att det kanske är så att du behöver den ursprungliga hemknappen, men när du ser den här tråden verkar det som om killarna stötte på samma fråga. Startknappen klickar inte eller svarar inte smh

2017-02-17 förbi Jon doe

Jag kan bekräfta att den här lösningen fungerar. Gjorde min första idag. Du måste klippa limet försiktigt runt toppen och 1/4 'av toppen på varje sida. Från den punkten, använd ett vaxbelagt spelkort, klipp ner ca 1/2 'från bredden och separera resten av stödplattan från lagren på LCD-skärmen. Var extra försiktig så att du inte skadar det slutliga folielagret ovanför 3D-pekplattan. Ta bort delarna av den nya skärmen och byt ut den från den gamla skärmen. Chipet som finns i stödplattan innehåller någon typ av signatur som fungerar tillsammans med hemknappen. Se till att du har rengjort ALLA skräp från LCD-skärmens inre lager. Även en tydlig bit skräp dyker upp vid en svart fläck på skärmen. 91% alkohol och ett luddfritt / repfritt medium. ANVÄND INTE MIKROFIBER !!!

Av nyfikenhet och för experiment och diskussion: skulle en 6s skärm fungera på samma sätt? Knapparna har alltid fungerat för mig, men om en skulle behöva byta en hemknapp, kan du använda en från en trasig / oanvändbar telefon om du byter ut 3D-beröringslagret enligt beskrivningen ovan?

REDIGERA: Jag har isär en 6S-skärm. De är identiska, förutom att bakgrundsbelysningen är längst ner på 7 och överst på 6S. Jag kommer att redigera detta i framtiden när möjligheten ger sig. Jag skulle gärna gå igenom någon genom att prova det, om de har reservdelar trasiga telefoner runt.

02/18/2017 förbi Jamie

Efter att ha läst igenom alla dessa meddelanden, här är ett par intressanta att prova. Lågt och se, den andra lösningen har faktiskt fungerat !! Jag har tagit bort den enda skruven helt, startat om telefonen och hemknappen började fungera perfekt.

06/27/2017 av sam

Försök byta ut den översta kameran / högtalaren / närhetssensorns flexkabel mot en ny, och allt ska fungera bra igen. Det verkar defekt om det får telefonen att agera när den är ansluten. Du kan ersätta det med nytt och bör fixa allt.

2017-05-31 av skärmuppdateringar

Jag lossade skruven bakom mittknappen (höll den mot metallfästet) och den fungerar magiskt nu. Det här kanske inte fixar många av dem, men det fungerade för mig. Jag skruvade åt den skruven, men måste ha varit för tät.

09/03/2018 förbi billa.4 du

Jack Nicolsen ibland kan vi reparera rippade hemknappar. Beror verkligen på graden av skada och ripets placering.

04/12/2018 förbi Sår

Rep: 169

När min hemknapp vägrar att samarbeta ger jag honom ett nytt liv

Så här byter du touch-IC på hemknappen

Rep: 263

Hej killar,

Jag kanske borde lägga upp detta i iPHone 6S-tråden också. Efter uppdatering till iOS 10 finner jag att icke-OEM-skärmar inte fungerar på iPhone 6S.

Detta kan relateras här om den ersättning du använder för iPHone 7 inte är OEM. Jag tror att Apple har lagt till en ny säkerhetsåtgärd.

Kommentarer:

Lägg märke till chipet på baksidan av iPHone 6S-skärmarna. De kan använda det för att autentisera med moderkortet ...

2016-09-20 förbi Michel Lavache

Touch ic-chipet finns också bakom skärmen. Glöm inte det.

2016-09-20 förbi Ben

Jag bytte definitivt ut tredjepartsskärmar på 6S med ios10 beta. Jag är nästan positiv att jag bara gjorde det häromdagen, på en 6S med iOS 10. Det var länge kund och vi höll på att komma ikapp. Så jag kan ha fel. Har inte jobbat på en 7 än. Vems få skärmar eller kunder som är villiga att betala för mindre än $ 250?

2016-12-29 förbi iMedic

Egentligen var det ett problem när ett av v11.x.x-firmware, det murade telefonen men så småningom har Apple fixat det på grund av överväldigande tryck från allmänheten. Tja, nu med iPhone X, såvida du inte byter ut skärmen med en originalskärm (det är en del på $ 400!), Fungerar det inte med de billigare $ 200-skärmarna. Control freak Apple är på det igen!

08/14/2018 förbi billa.4 du

Rep: 581

Jag hade samma problem. Men jag fick det fixat. 3D Touch- och hemknappkabeln (en kabel) är mycket ömtålig. Ta bort metallplattan på baksidan av skärmen och kontrollera hela kabeln. Min var trasig. Jag byter ut hela bakgrundsbelysningen + 3D Touch (att ta bort den gamla bakgrundsbelysningen + 3D Touch är väldigt svårt) och Touch ID fungerar utan problem.

Om du har några frågor är du välkommen att skriva ett meddelande till mig.

Kommentarer:

ja det här är kanske vettigt.

09/02/2017 förbi Julius osilia

Detta bekräftas att det fungerar

02/18/2017 förbi Jamie

Det är korrekt. Jag har gett detaljerade instruktioner ovan om hur man gör överföringen. 3 för 3 hittills.

02/27/2017 förbi Jamie

Gjorde samma sak ... bara byta original hemknapp från en original sprucken skärm till en andra skärm, gav mig ett svar som inte svarar / hemknapp. tryed byta tillbaka på original spruckna scree och allt fungerar. så vet inte om den andra nya skärmen kom med dålig platt kontakt, eller om apple satte något som måste matcha (som ett chip någonstans i bakgrundsbelysningen) med hemknappen, men jag bytte in den nya skärmen, den gamla metallen bakplatta, och ALLA FUNGERAR OK :) tack Marius

https: //www.youtube.com/watch? v = 4DIuNHTN ...

05/31/2017 förbi Oniyaki

Även om ovanstående metod kan fungera ser det ut som en ganska svår operation, och kanske inte för alla.

Efter att ha läst igenom alla dessa meddelanden, här är ett par intressanta att prova. Lågt och se, den andra lösningen har faktiskt fungerat !! Jag har tagit bort den enda skruven helt, startat om telefonen och hemknappen började fungera perfekt.

06/27/2017 av sam

Försök byta ut den översta kameran / högtalaren / närhetssensorns flexkabel mot en ny, och allt ska fungera bra igen. Det verkar defekt om det får telefonen att agera när den är ansluten. Du kan ersätta det med nytt och bör fixa allt.

2017-05-31 av skärmuppdateringar

Jag lossade skruven bakom mittknappen (höll den mot metallfästet) och den fungerar magiskt nu. Det här kanske inte fixar många av dem, men det fungerade för mig. Jag skruvade åt den skruven, men måste ha varit för tät.

09/03/2018 förbi billa.4 du

Rep: 137

Det här är en ompost, men vi hade samma problem inträffat idag. vi hade fixat cirka 10-12 i7 och 7 plus telefoner hittills utan problem, men på den här slutade hemknappen att svara (fingeravtryck fungerade bra). Efter att ha bytt skärm, försökt givartelefoner osv. Ingenting. Så vi säkerhetskopierade telefonen, släppte den till DFU-läge och gjorde en fullständig återställning. Hemknappen kom tillbaka bra.

Uppdatering (2017-05-15)

Jag skrev tidigare att vi hade det här problemet, gjorde en återanslutning släppte telefonen till DFU och återställde och var bra. Sedan dess har vi fixat 50+ iPhone 7 och 7 plus-modeller, och inga problem alls, jag tror för oss att den första var en tidig batchproblem som liknar problem med haptisk feedback på 6s-serien.

Kommentarer:

Hur kom du in i dfu-läge om hemknappen inte fungerade Peter?

04/13/2017 förbi Logan

Det finns verktyg som kan tvinga telefoner till DFU-läge. Jag använder en i min butik hela tiden för reparationer. Det heter RecBoot. I grund och botten ansluter du telefonen till en dator och får RecBoot att tvinga den till DFU-läge. Super lätt.

04/19/2017 förbi Kapten Satchmo

iPhone 7 använder inte hemknappar för att gå in i dfu-läge utan använder ström- och volym ned-knappen

05/09/2017 förbi Austin Taylor

Austin Taylor FTW !!!!

05/23/2017 förbi Tekniska läkare

Det här är konstigt! Jag gjorde DFU och min hemknapp fungerar fortfarande inte. Jag fick dock en 'virtuell' hemknapp istället.

06/10/2019 förbi kathwick2

Rep: 60,3k

Byt du den ursprungliga hemknappen till den nya LCD-skärmen?

Kommentarer:

den ursprungliga hemknappen fungerar inte på den nya LCD-skärmen, bara på den gamla LCD-skärmen

2016-09-20 förbi Albert

Även för 2 nya LCD-skärmar?

2016-09-20 förbi Tom Chai

Ja för två nya LCD-skärmar

2016-09-20 förbi Albert

Intressant. Nu behöver vi fler prover för att experimentera, så vi kan bekräfta problemet och kanske hitta en lösning.

2016-09-20 förbi Tom Chai

Samma jag är också intresserad, har inte hittat någon som lyckats ändra skärmen samtidigt som hemknappen för att fungera normalt.

2016-09-22 förbi Ben

Rep: 57,3k

Inlägg här så att jag kan stanna kvar på den här tråden

Kommentarer:

Min följande punkt ->.

05/28/2018 förbi Sår

Rep: 73

Det är efter marknadsskärmar, vi ser detta varje år med de nya iPhonerna. Det finns alltid något som tillverkare behöver för att ta reda på det. 5C hade dåliga beröringsproblem, 6 hade problem med ramlyftning, 6s med kraftpekning och nu med 7 är det eftermarknadskrafttouch / bakgrundsbelysning igen.

Vi borde få svar från leverantörer. Och iFixit-skärmar gör samma sak, jag har provat. Jag har bara haft ett par skärmar från olika leverantörer. Det är som en nål i en höstack just nu.

Rep: 157

Efter att ha haft ett problem med att en iPhone 7s hemknapp inte fungerade (men touchID på ersättningsskärmen fungerade, konstigt nog) igår, var jag ganska försiktig med en iPhone 7 idag. Jag använde en värmepistol för att värma upp telefonens baksida (låg värme så att metallen bara blev 'varm') och en liten bit värme i kanterna på skärmen, så att jag undgick hemknappen. Jag använde ett rakblad för att glida under skärmens kanter, inte mer än 1/8 'in. Jag kopplade inte bort något, men när jag slog på telefonen igen för att testa fungerade varken hemknappen eller touchID längre . Återigen, förutom att bara lyfta skärmen från metallramen, är detta den orörda originalskärmen och hemknappen jag pratar om. Jag trodde också att det kunde ha varit min fantasi men jag kunde ha svurit medan jag värmde ryggen (och telefonen var avstängd) Jag kände att den haptiska återkopplingsmotorn vibrerade, precis som hemknappen hade berörts.

Uppdatera 15 minuter senare: både touchID och hemknappen fungerar på eftermarknadsbyteskärmen så jag antar att den ursprungliga skärmens hemknappskablar skadades under reparationen. Jag tror att det var värmen, även liten som den var - det finns INGEN skada på kablarna från rakbladet. Jag har ännu inte installerat den bakre metallramen på eftermarknadsskärmen. OBS: en sak som jag gjorde annorlunda än gårdagens misslyckade reparation var den här gången att jag inte tog bort den lilla gummiringen på insidan av hemknappen, som jag trodde bara var för vattentätning. Jag tänker kanske att det är viktigt i funktionaliteten hos den här nya hemknappen. Jag såg också till att hemknappens metallfäste var ordentligt på plats (plastbulten på vänster sida var helt inne i fästets cirkelavstånd) och de tre andra skruvarna var på plats innan jag satte in skruven för den faktiska hemknappen i Jag har också vana mig att inte sätta hemknappen på min magnetiska skruvplatta.

Slutlig uppdatering: efter att marknadsskärmen är helt installerad och touchID och hemknappen fortfarande fungerar som de ska.

Kommentarer:

Tack .. det här är intressant .. eftersom det här pekar på 'värme' igen som den skyldige. Som du beskriver undviker du att HB bara riktar värmepistolen mot sidorna, men det kan bara vara att den tog upp värme ändå. Jag blir ofta förvånad över hur mycket 'rouge heat' som plockas upp av oavsiktliga föremål, såsom metallverktyg som ligger bredvid, eller till och med nära t.ex. iPads .. där jag använder mer värme än någon annan reparation. När du tar av skärmen monterar jag den löst i botten och jobbar mig sedan runt med tummen, medan jag lyfter ramen .. Det är mycket snabbare och 100% säkert för huset - Inga repor - Nej värme!

Förresten. Om du läser detta 'Ged', snälla ge inte den här killen ett minus för att dela med sig av sin erfarenhet, medan det kanske inte är en 'lösning', men vägen till en sådan sak är ofta banad med upplevelser ... tack!

07/03/2017 förbi FIX4U.DK

Exakt samma sak hände mig igår. Jag gör inte reparationer för att försörja mig utan bara för familj och nära vänner. Jag visste att iPhone 7 krävde en tri wing-förare men insåg inte en 000. Jag öppnade telefonen med mycket lätt värme runt kanterna och använde metallspudger för att bryta in den. Jag kunde ta bort skärmarna för att ta bort kablarna och insåg sedan att skruvhuvudena var alldeles för små för den spets jag hade. Jag fortsatte att bara sätta ihop telefonen igen och nu är hemknappen värdelös och 3D Touch också. Jag var extremt försiktig med den här telefonen. Jag är alltid till att börja med men speciellt när det är första gången jag gör en. Drar vi slutsatsen att även den LÄTSTA värmen indirekt orsakar problemet? Det är galet. Jag har den nya skärmen och när jag får rätt verktyg kommer jag att fortsätta och byta. Några förslag framåt?

06/08/2017 förbi Jared Guthrie

Jared Guthrie nej vi drar inte slutsatsen att värmen orsakade skada .. vi drar slutsatsen att du satte in ett verktyg mer än du borde och skadade kablarna eller så slet du det när du lyfte skärmarna.

06/08/2017 förbi Sår

Värme är definitivt inte problemet.

Du har mer än troligt skadat kabeln med ditt verktyg, eftersom både 3D Touch och hemknappen inte fungerar är det ett tydligt tecken på att kabeln har skadats när de båda går igenom samma kabel.

07/08/2017 förbi Ged

Värme och / eller fysisk skada kan ha något att göra med det, men problemet med hemknappen verkar vara ganska slumpmässigt. Vissa användare har fixat dussintals telefoner i rad utan problem, medan andra inklusive jag har haft 4-5 telefoner i rad med hemknappsproblemet. Jag har jobbat på telefoner professionellt i över två decennier, och jag är väldigt försiktig (som ocd) när jag arbetar på telefoner, men den här frågan verkar vara kvar på det senaste. Min slutsats är att skadade knappar och flexkablar påverkar, men det är svårt att spika ner den exakta orsaken i varje enskilt fall.

Efter att ha läst igenom alla dessa meddelanden, här är ett par intressanta att prova. Lågt och se, den andra lösningen har faktiskt fungerat !! Jag har tagit bort den enda skruven helt, startat om telefonen och hemknappen började fungera perfekt.

06/27/2017 av sam

Försök byta ut den översta kameran / högtalaren / närhetssensorns flexkabel mot en ny, och allt ska fungera bra igen. Det verkar defekt om det får telefonen att agera när den är ansluten. Du kan ersätta det med nytt och bör fixa allt.

2017-05-31 av skärmuppdateringar

Jag lossade skruven bakom mittknappen (höll den mot metallfästet) och den fungerar magiskt nu. Det här kanske inte fixar många av dem, men det fungerade för mig. Jag skruvade åt den skruven, men måste ha varit för tät.

09/03/2018 förbi billa.4 du

Rep: 439

Kontrollera de inre kablarna där hemknappen ansluts och se till att alla anslutningar är fasta

Kommentarer:

Hej,

Jag har testat det flera gånger, men hemknappen svarar inte, jag har testat med två LCD-skärmar,

det fungerar bara med den ursprungliga LCD-skärmen som iPhone har kommit med, det är riktigt konstiga problem.

2016-09-19 förbi Albert

det måste vara den ursprungliga startknappen för att den ska fungera. den är unik för originalskärmen så touch-ID fungerar inte med skärmbyte.

2016-09-20 förbi reneholms

Mysteriet fördjupas, eftersom hemknappen slutat fungera efter byte av skärm, OCH slutade också fungera även efter att ORIGINAL-skärmen har lagts tillbaka tillsammans med den ursprungliga hemknappen!

Kom ihåg att jag har använt största försiktighet när jag utför reparationen och verifierat alla anslutningar och flexkabeln med ett mikroskop på 500 dollar utan absolut synlig skada. Jag kan bara dra slutsatsen att hemknappen på något sätt har skadats internt under demontering och / eller under den första droppskada på skärmen.

Efter att ha läst igenom alla dessa meddelanden, här är ett par intressanta att prova. Lågt och se, den andra lösningen har faktiskt fungerat !! Jag har tagit bort den enda skruven helt, startat om telefonen och hemknappen började fungera perfekt.

06/27/2017 av sam

Försök byta ut den översta kameran / högtalaren / närhetssensorns flexkabel mot en ny, och allt ska fungera bra igen. Det verkar defekt om det får telefonen att agera när den är ansluten. Du kan ersätta det med nytt och bör fixa allt.

2017-05-31 av skärmuppdateringar

Jag lossade skruven bakom mittknappen (höll den mot metallfästet) och den fungerar magiskt nu. Det här kanske inte fixar många av dem, men det fungerade för mig. Jag skruvade åt den skruven, men måste ha varit för tät.

09/03/2018 förbi billa.4 du

Rep: 151

Tjena

Delar här, mina erfarenheter med iPhone 7 skärmreparationer:

Fram till förra veckan har jag gjort 7-8 LCD-original Foxconn-enheter (och en renoverad montering), allt utan någon hemknapp eller andra problem.

För alla dessa har jag använt HB / Touch-tangenten och alla andra 'små delar' för att flytta över dem från de spruckna skärmarna. Jag har INTE flyttat bakplattan, med HB-förlängningskabel,

Jag har bara använt MYCKET lite värme på den nedre delen av LCD-metallens bakplatta för att få limet att släppa LCD / Touch flex. Mycket lite värme behövs, eftersom materialet är tunt och värms upp snabbt. Bättre att applicera en liten mängd värme än att dra i flexkablarna.

MEN min turstreck slutade plötsligt ... Den jag fick i butiken förra veckan hade en trasig skärm OCH en liten spricka i HB-glasskivan. HB var / är död .. (även före skärmbyte, vilket kunden glömde att berätta för mig). Så inget klick / ingen beröring.

Den släpptes på trottoaren, från 'brösthöjd', och telefonen är nu värdelös, och jag kan inte hjälpa min kund, på grund av denna lömska / barnsliga byggpolitik från Apple, och för att han tappade den har han heller ingen garanti .

Resultatet är en löjligt dyr 'Jet Black - 256 GB' - bara EN månad gammal och redo för skrot.

Det förvånar mig att Apple till och med brydde sig om att spendera tid och pengar med avsikt att skapa krångel och irritationer för sina egna kunder och därefter för oss 'reparationsdudes'. De tjänar miljarder, så jag förstår verkligen inte poängen. Detta kan visa sig vara en ännu större irritation än 'Fel 53', om de inte fixar det på något sätt, i senare IOS.

Jag hoppas faktiskt att det finns en annan förklaring till detta, men även efter seriösa spekulationer förstår jag fortfarande inte varför HB: s måste kopplas ihop med logikkortet? Några intelligenta personer försökte förklara att 'det är konstruerat på det sättet, för att göra det svårare att arbeta runt touch-ID-funktionen'. Men varför skulle parning av den specifika läsaren med styrelsen göra det svårare. Du har bara fem eller så försök tills iPhone ändå kräver lösenordet. Vidare antar jag att 'fingeravtrycksdata', läst under installationen, lagras på logikkortet .. INTE i IC på flex, och därmed ger hela parningsidén absolut ingen mening ... inte för mig på något sätt.

Som ett resultat av allt detta, plus det saknade minijacket, den utskjutande kameralinsen, den obekvämt placerade '' sleep key '' -tangenten, monopolet (och några andra irritationer) har jag bestämt mig för att min egen nästa telefon kommer att vara en kasta med varumärket, som har ett 'i' i slutet av namnet ... inte i början!

Kommentarer:

Detta är inte en lösning, det är mer av en rant.

02/28/2017 förbi Ged

Och hemknappen bröts i förväg, som du nämnde, därför har detta inget att göra med reparationen.

02/28/2017 förbi Ged

HB to board-länken måste krypteras för att säkerställa att data inte kan läsas av skadlig hårdvara eller programvaruhack. Apple valde dock en enkel statisk symmetrisk nyckelkryptering istället för komplex, säker men utbytbar installation av allmän nyckel.

I deras perspektiv kan 'vi' reparera det, så det kan repareras. 'Vi bryr oss inte vad tredje partens killar gör.

02/28/2017 förbi Tom Chai

Tack Tom .. för att lägga lite mening i konstruktionen. Jag tänkte inte på det .. men på allvar. Skulle någon någonsin försöka stjäla fingeravtrycksdata ..? Jag har svårt att föreställa mig det, men förstås .. MÖJLIGHETEN finns där, och med äpplen 'galna super topp säkerhetsnivå' kanske de bara vill blockera det .. -)

02/03/2017 förbi FIX4U.DK

@Ged:

Ja, jag var frustrerad då .. och jag förklarade aldrig vad jag skrev som en lösning. Jag skrev till och med på den allra första raden att jag 'delade mina erfarenheter', uppenbarligen med avseende på demontering och undviker att skada HB-förlängningen-flex .. och därmed försöker hjälpa andra användare .. så tack så mycket för minus .. Jag hade förstås fel, jag förtjänade minus och jag respekterar dig verkligen för att du ställde mig så.

02/03/2017 förbi FIX4U.DK

Rep: 13

Jag reparerar en iPhone 7 plus och bytte skärm, eftersom originalet var trasigt och behöll alla andra originaldelar som toppkamera / högtalare och hemknapp, jag har upptäckt att hemknappen slutar fungera med den översta kameran / högtalaren ansluten till moderkortet och det är ungefär 5-10 sekunders fördröjning på skärmen, med den översta kameran / högtalaren frånkopplad fungerar allt helt bra utan fördröjning och jag kan använda hemknappen helt bra, jag har provat det med den ursprungliga trasiga skärmen och samma problem händer med det även om det fungerade bra förut (digitaliseraren var bara knäckt dåligt), också nu har jag bytt ut hemknappen och kameran / högtalaren med nya delar, och har fortfarande samma problem.

Jag tror att det är något att göra med hårdvaran i telefonen men osäker, snälla hjälp.

Kommentarer:

Jag har samma problem, har du hittat någon lösning ???

03/07/2017 förbi joseang860724

Efter några försök hittade jag problemet och lösningen, var positionen för kamerans flexkabel, du måste sätta anslut flexen på positionen med kabeln nere, om du ansluter kabeln i det andra läget, startknappen sluta arbeta...

03/07/2017 förbi joseang860724

Enligt min erfarenhet är det sant att den översta kameran / högtalarkabeln måste anslutas, annars fungerar hemknappen inte. Men efter att ha läst igenom alla dessa meddelanden, här är ett par intressanta att prova. Lågt och se, den andra lösningen har faktiskt fungerat !! Jag har tagit bort den enda skruven helt, startat om telefonen och hemknappen började fungera perfekt.

06/27/2017 av sam

Försök byta ut den översta kameran / högtalaren / närhetssensorns flexkabel mot en ny, och allt ska fungera bra igen. Det verkar defekt om det får telefonen att agera när den är ansluten. Du kan ersätta det med nytt och bör fixa allt.

2017-05-31 av skärmuppdateringar

Jag lossade skruven bakom mittknappen (höll den mot metallfästet) och den fungerar magiskt nu. Det här kanske inte fixar många av dem, men det fungerade för mig. Jag skruvade åt den skruven, men måste ha varit för tät.

09/03/2018 förbi billa.4 du

Rep: 1,4k

Startknappen på iPhone 7 fungerar inte om du bytte ut en ny skärm. Om din skärm är trasig och vill att hemknappen fungerar, skicka din iPhone till en Apple-butik.

Kommentarer:

Inte sant ... du måste ta bort den gamla HB (försiktigt!) Till den nya skärmen. Enkel undersökning min vän :)

08/09/2017 förbi Wes

vad är HB?

26.08.2017 förbi 393

HB betyder hemknapp

27.08.2017 förbi Kaye

Rep: 49

Egentligen hade jag samma problem. Jag försökte justera hemknapp , ändrade klickhastigheten på hemknappen och använder AssistiveTouch för att åsidosätta detta problem. Och det fungerade verkligen för mig.

Kommentarer:

@Angela Derkel

02/05/2018 förbi billa.4 du

Rep: 13

Kan bekräfta åtminstone i det här fallet att utbyte av prox-sensorn på iph 7 tog hemknappen tillbaka till full funktionalitet.

Rep: 13

En uppdatering - Jag hade samma HB-problem-fixade min egen iPhone7-skärm med en iFixit-skärm (inte billigt), återanvändde min HB och min gamla kamera / högtalare. Touch ID fungerade, men knappen svarade inte. Att ta bort skruven från baksidan av knappen var inte lösningen. Jag gick igenom DFU, och vad den gav mig var en ”virtuell” HB som visas på min skärm som en spöknapp. Mitt pek-ID öppnar startskärmen och när jag vill återgå till det från en app är allt jag gör att peka på den virtuella knappen. Det är ett konstigt arbete, men det fungerar.

bilreparationstjänster nära mig

Kommentarer:

Och för att göra den virtuella hemknappen ännu enklare att använda, gå till Inställningar> Allmänt> Tillgänglighet> Hjälpmedel> Anpassa och tryck sedan på '-' 10 gånger för att radera alla funktioner, tryck äntligen på '+' och lägg bara till HEM-knappen. På det här sättet fungerar hemknappen på skärmen precis som hårdvaruknappen utan allt extra röran. )

08/10/2019 förbi billa.4 du

Trevligt alternativ, visste inte det, tack för uppdateringen

20/05/2020 förbi Adam Maytrot

Tack, du har sparat lite pengar

20/02/2020 förbi Mikolaj Lukanovic

Rep: 13

HEJ:

I mitt fall var den främre kameran / högtalaren / sensorn flex. Efter byte av flex fungerar hemknappen framgångsrikt.

Kommentarer:

Det beror på att de kom ut med nya eftermarknadsknappar för iPhone7 och 8 som bara återställer hemfunktionen, men inte fingeravtryckssensorn (eftersom den är krypterad). Det är bättre än ingenting. )

När du köper en av dessa nya knappar finns det antingen i beskrivningen eller så är priset över $ 10 / knapp. De gamla billiga runt 3 dollar fungerar inte.

20/05/2020 förbi billa.4 du

Efter flexbyte fungerar hemknappen framgångsrikt.

Tack, jag har samma fråga

04/29/2020 förbi Mikolaj Lukanovic

Har du någon handledning för att ändra flex?

20/05/2020 förbi Sander Imadlin

Rep: 439

Försök att byta länkkabeln för hemknappen med den ursprungliga på den nya skärmen. Det är under svängningen på LCD-skärmen

Kommentarer:

Vet du redan om det löste det?

2016-10-26 förbi Gerroe

Jag tänkte det jag märker detta efter att ha kopplat bort skärmen och anslut den i hemmets botten inte längre fungerade jag hade en fungerande iPhone 7 ingen spricka jag när ett huvud och tog ut skärmen och verkligen det i den andra och hembotten var fungerar inte på den andra telefonen med en annan montering och hem botten jag när framåt och tog ut och placera i sin ursprungliga iPhone och orginAl skärm men hem botten sluta arbeta på båda telefonerna vad man ska göra vad kan detta möjligen innebära som en reparation Lagra

2016-12-29 förbi Hector Batista

Flexkabelfrågan var tillbaka 2016/2017 med renoveringsskärmar av låg kvalitet. Numera har det sorterats mer eller mindre. För att undvika detta problem, köp inte billiga 'budget' -skärmar (20-30 $), utan få de bra grejerna (40-50 $). )

08/30/2018 förbi billa.4 du

Tack för din kommentar, jag tror att det här hjälper mig att lösa problemet med min telefon

20/05/2020 förbi Zimbebabw Armete

Rep: 49

Någon försöker göra detta, Gör en säkerhetskopia av iPhone 7, Byt ut skärmen med en eftermarknadsskärm, försegla den och sätt den sedan i DFU-läge, låt den torka av sig själv och återställ den i DFU-läge. bara intresserad av att se om det kommer att ersätta firmware och acceptera den nya skärmen och HB som originalet. Jag skulle göra det men jag har ingen iPhone 7 för testning.

Kommentarer:

Nej det gör det inte. HB måste återställas med serviceprogramvara, alla användarnivååtgärder vägrar helt enkelt att arbeta. Detta har bevisats otaliga gånger så slösa inte tid och pengar.

2016-12-18 förbi Tom Chai

Och igen!!! tillägga. Jag tror att du behöver HB för att sätta telefonen i DFU-läge. Så efter att ha bytt HB fungerar inte längre vilket betyder att du inte kan gå in i DFU igen. Det här är seriöst. Slösa inte din tid som @tomchai sagt ovan.

2016-12-25 förbi Abdul Galib |

På iPhone 7 istället för att hålla hemknappen, håller du ner volymknappen för återställningen så att du tänker att du ska kunna sätta iPhone i DFU med samma metod, har inte försökt men bara tänkt att det skulle fungera.

2016-12-26 förbi DC LifeTech

Jag har inte hört att det skulle fungera. Men om vi inte vet borde vi åtminstone försöka. Detta kan vara ett sätt som Apple har försökt låsa oss (reparatörer) från att arbeta på dessa telefoner. Gilla fel 53

2016-12-26 förbi iMedic

Ja, det fungerar tyvärr inte, telefonen startar helt enkelt om och om igen, du behöver exakt samma delar för det ..

2016-12-29 förbi MARIAN IGNAR

Rep: 1

Har någon hittat ett tillförlitligt arbete eller kan verifiera att ersättningsskärmar inte fungerar. Jag får fortfarande motstridiga rapporter. Vissa säger att knappen inte fungerar bara är en dålig reparation, andra säger att Apple är redo igen.

Kommentarer:

Det verkar vara allt ovan ... om hemknappen eller dess flexkabel går sönder är den helt skjuten, för att inte ta den till en Apple-butik för att ersätta den.

Å andra sidan kan det också orsakas av hemknappens förlängningskabel som löper genom LCD-skärmens baksida och / eller en skadad kamera- / högtalarflexkabel ovanpå. Så se till att kolla in alla dessa noggrant innan du använder Apple Store.

Efter att ha läst igenom många förslag, här är en som lät intressant för mig. Lågt och se, den här lösningen har faktiskt fungerat !! Jag har tagit bort den enda skruven helt, startat om telefonen och hemknappen började fungera perfekt.

2017-05-31 av skärmuppdateringar

Jag lossade skruven bakom mittknappen (höll den mot metallfästet) och den fungerar magiskt nu. Det här kanske inte fixar många av dem, men det fungerade för mig. Jag skruvade åt den skruven, men måste ha varit för tät.

10/03/2018 förbi billa.4 du

Rep: 1

Löst det. Jag har nyligen haft det här problemet på en iPhone 7 Plus. Jag bytte ut skärmen helt fint första gången. Jag märkte sedan att sensorn som stänger av skärmen när du ringer inte fungerade.

När jag öppnade telefonen en andra gång när jag satte ihop den igen fick jag meddelandet om att hemknappen kan behöva service. Telefonen var också extremt långsam. Den framåtvända kameran fungerade inte eller sensorn. Många appar slutade fungera.

Med mitt elektronreparationsmikroskop kunde jag upptäcka ett problem med moderkortet. Jag bytte ut små marker och allt fungerade bra. Det gav mig några timmars headake och kaninhålning.

Problemet beror främst på en defekt skärm, men kan ibland vara moderkort.

Jag äger och driver en liten verkstad i sverige.

Kommentarer:

Bra jobbat Tony, tyvärr har de flesta individer eller till och med butiker inte nödvändig utrustning för att göra mikroreparationer på kortnivå.

Det kan också orsakas av hemknappens förlängningskabel som löper genom LCD-skärmens baksida och / eller en skadad kamera- / högtalarflexkabel ovanpå. Så se till att kolla in alla dessa noggrant innan du använder Apple Store.

Efter att ha läst igenom många förslag, här är en som lät intressant för mig. Lågt och se, den här lösningen har faktiskt fungerat !! Jag har tagit bort den enda skruven helt, startat om telefonen och hemknappen började fungera perfekt.

2017-05-31 av skärmuppdateringar

Jag lossade skruven bakom mittknappen (höll den mot metallfästet) och den fungerar magiskt nu. Det här kanske inte fixar många av dem, men det fungerade för mig. Jag skruvade åt den skruven, men måste ha varit för tät.

10/03/2018 förbi billa.4 du

Rep: 1

Det är något annat, andra saker pågår. Vi har ständigt problem med att vi var tvungna att sluta reparera iPhone 7 i vår butik. Jag lekte med min person iPhone 7 idag. Jag öppnade min telefon 140 grader och utan att göra något annat satte jag tillbaka den och hemknappen slutar svara. Det läser mitt fingeravtryck men inget klick.

Kommentarer:

Jag har reparerat många iPhone 7 och 7 plus och har inte haft några problem.

Om hemknappen slutade svara efter att du bara öppnat den har du antingen skadat kabeln på telefonens högra sida.

Eller så använder du för mycket värme, det finns ett litet chip som sitter på hemknappens flex, om detta är skadat kommer Touch ID fortfarande att fungera, men normal hemknappsfunktion kommer inte att behöva bytas ut, omstartas , eller kanske till och med ett återflöde kommer att fungera.

Det är något du gör dock.

07/29/2017 förbi Ged

Jag antar att gjorde 2 7 plus idag, tog min tid på det. Kom ut riktigt bra.

Jag tror att jag bara måste vara riktigt försiktig

07/29/2017 förbi ABDULLAH FARRUKH

Dess Apple-programvara. Gjorde alla förslag, premiumskärm, strömcykel, återställning, återanvänt fabriksbandkabel, andra skärmar etc. Ingen glädje. Tillåtit att den uppdateras från 10.3.2, till 10.3.3 och voila! Allt fungerar.

Rekommendation: Låt inte telefonen dras med någon av hårdvaran frånkopplad och behåll originalknappen Hem. Hårdvaran var bra. Telefonen verkar ha känt att den öppnades och / eller maskinvara byttes ut och gick in i en snit. Utan tvekan kommer Apple att hävda att det är en säkerhetsfråga, förmodligen säkerheten för reparationen $$$$.

01/08/2017 förbi Tom H

Jag hade samma frustration med 5 iPhone 7-tal i rad, medan jag använde dyra $ 50 oem-skärmar.

Efter mycket forskning har jag stött på ett förslag som lät intressant för mig. Lågt och se, den här lösningen har faktiskt fungerat !! Jag har tagit bort den enda skruven helt, startat om telefonen och hemknappen började fungera perfekt.

2017-05-31 av skärmuppdateringar

Jag lossade skruven bakom mittknappen (höll den mot metallfästet) och den fungerar magiskt nu. Det här kanske inte fixar många av dem, men det fungerade för mig. Jag skruvade åt den skruven, men måste ha varit för tät.

03/14/2018 förbi billa.4 du

Rep: 85

Min erfarenhet av detta är tvåfaldigt ... du bryter antingen HB eller skärmböjningen är felaktig. Av hundratals ive gjort är detta de enda två frågor jag har sett. Jag trodde att jag hade en trasig HB på en av de senaste reparationerna, provade 5 olika skärmar och gav upp. Visar sig att jag hade en dålig sats av icke-oem-skärmar som hade felaktig flex (allvarlig otur där!).

Var bara försiktig med borttagningen av HB (bänd försiktigt upp lite till höger, men en iso-spray och ett spelkort och kommer snyggt ut, var försiktig runt u10 ic-chipet (den stora ic i mitten av HB), det kan bytas ut men du behöver skillz!

Få kvalitetsskärmar, jag vet att folk gillar att maximera vinsten genom att billiga ut på skärmar men det är inte värt det för ip7 som det står, du hamnar bara med att flytta HB mer och det orsakar extra stress på en redan svag kabel. Vi är renoverade original LCD-skärmar från och med nu och har fantastiska resultat, cirka 95% av alla skärmar fungerar perfekt.

Jag har inte sett några problem eller med SW eller bara genom att öppna dem, IMO de är bara myter för dåliga reparationer.

Kommentarer:

+1. Om iPhone inte fungerar korrekt efter att skärmen bytts ut, skadas hemknappen på grund av spänningen på kabeln när du tar bort den. ELLER du har en dålig flex på skärmen. Stäng också av iPhone medan du servar den!

10/15/2017 förbi Richard Rosenberger

Rep: 1

Knäckt min i7-skärm. Jag öppnade skärmen och insåg att det var mycket mer ansträngning än andra iphone. Jag lägger ner skärmen igen. Nu startar inte hemknappen.

Några förslag?

Rep: 1

Frågan är att i7 efter att hemknappen inte kan fungera, åtminstone för mig försökte jag några av dem men ingen framgång.

Kommentarer:

Frågan är eftermarknadens hemknappar kan inte fungera för i7, åtminstone för mig försökte jag ett par av dem och ingenting.

08/24/2017 förbi Omar

Rep: 23

jag byter ut min skärm, hemknappen fungerar men Touch ID-skanningen fungerar inte allt, ¿några ledtrådar?

Rep: 1

Hej Jag har bytt en ip6 komplett ombyggnad för en ny baksida jaga alla band bytt från original Apple skärm under metallplatta och original hem-knappen flyttas över. HB fungerar men känner inte igen fingeravtrycksläsare. Jag fick höra att ta en liten fyrkantig platta under kontakten som HB-kontakten ansluter till skärmen den är under skärmbandet. Är det sant? Jag har uppdaterat iOS men ingen rådande. Jag har inget emot det för att vara ärlig eftersom jag fortfarande kan ange en fyrsiffrig åtkomstkod för att öppna telefonen .im funderar på att göra samma uppgradering till en blå eller röd baksida för min ip7 men efter läser alla inlägg Jag är trött på att jag öppnar ip7 nu bara om HB slutar fungera helt. Detta är bara så att min telefon är annorlunda inte på grund av skada. någon information om denna uppgradering så jag har en operativ HB en gång klar och vad man ska se upp för.

Uppdatering (01.05.2018)

.

Rep: 23

Bara uppdatera eller återställa iOS.

Det är hjälp för mig.

Rep: 1

HEMKNAPP LÖSNING !!

Jag hade samma problem med hemknappen som många av er, med 5 iPhone 7-tal i rad medan jag använde dyra $ 50 oem-skärmar.

Efter mycket forskning har jag stött på ett förslag som lät intressant för mig. Lågt och se, den här lösningen har faktiskt fungerat !! Jag har helt enkelt lossat skruven på baksidan av hemknappen som håller den vid metallfästet, startat om telefonen och hemknappen har börjat fungera perfekt.

Alla poäng går till:

2017-05-31 av skärmuppdateringar

Jag lossade skruven bakom mittknappen (höll den mot metallfästet) och den fungerar magiskt nu. Det här kanske inte fixar många av dem, men det fungerade för mig. Jag skruvade åt den skruven, men måste ha varit för tät.

Vilket är perfekt meningsfullt, eftersom en liten vridning av pekssensorn kan orsaka att den fungerar felaktigt, vilket skapar alla de fruktade beröringsproblemen. Nu kan det också finnas andra orsaker, till exempel en billig / lågkvalitetsersättningsskärm (var inte en billig skate! Lol), trasigt band eller skadad programvara som alla kan lösas ganska enkelt, men hemknappens skruv lossna bör vara försökte först. :)

Kommentarer:

Inget problem, och lita på mig, även för den här tekniken sedan 1999, stumpades jag av den här frågan under ganska lång tid. Det verkar som att det kan orsakas av ett trasigt band (både övre och nedre sensorer), eller helt enkelt genom att peksensorns skruv är för hårt och stör dess normala funktion. Och anledningen till att beröringen synkroniseras med huvudkortet är bortom mig, jag tycker det är helt enkelt dumt och monopolistiskt. Det är inte som att någon kommer att löda i ledningar för att stjäla ditt fingeravtryck. LOL

03/31/2018 förbi billa.4 du

Rep: 13

Hade detta problem med en trasig iphone 7 plus jag köpte med en skadad skärm. Telefonen fungerade perfekt med den spruckna skärmen inklusive hemknappen och pek-id, men när jag ersatte med en kopieringsskärm skulle inte hemknappen och pek-id båda fungera så jag satte tillbaka delarna på den gamla originalskärmen och de båda fungerade . Jag köpte sedan en originalrenoverad LCD-skärm från en annan butik och både hemknappen och touch-ID fungerade.

Detta är maskinvarurelaterat .. för iPhone 7 / 7plus rekommenderar jag att du använder en högre LCD-skärm istället för den billiga kopian. Det här problemet kan också uppstå om du var för grov med hemknappen själv, så se till att värma upp den innan du tar bort den från original LCD-skärmen.

Kommentarer:

Jag hade samma problem med hemknappen som många av er, med fem iPhone 7 i rad medan jag använde dyra $ 50 oem-skärmar, men det var inte den verkliga orsaken.

Efter mycket forskning har jag stött på ett förslag som lät intressant för mig. Lågt och se, den här lösningen har faktiskt fungerat !! Jag har helt enkelt lossat skruven på baksidan av hemknappen som håller den vid metallfästet, startat om telefonen och hemknappen har börjat fungera perfekt.

Alla poäng går till:

2017-05-31 av skärmuppdateringar

Jag lossade skruven bakom mittknappen (höll den mot metallfästet) och den fungerar magiskt nu. Det här kanske inte fixar dem alla, men det fungerade för mig. Jag skruvade åt den skruven, men måste ha varit för tät.

Vilket är perfekt meningsfullt, eftersom en liten vridning av pekssensorn kan orsaka att den fungerar felaktigt, vilket skapar alla de fruktade beröringsproblemen.

Nu kan det också finnas andra orsaker, till exempel billig / lågkvalitetsersättningsskärm, trasigt band eller skadad programvara som alla kan lösas ganska enkelt, men hemknappens skruv lossas bör försökas först. :)

03/31/2018 förbi billa.4 du

Rep: 1

*** ÄNTLIGEN EN LÖSNING FÖR ATT FIXERA RÖRINGSSENSORFRÅGAN !! ***

Killar, jag hade samma frustration med fem olika iPhone 7: er, medan jag använde dyra $ 50 oem-skärmar, så det är inte alltid skärmen som orsakar problemet.

Efter att ha läst igenom alla dessa meddelanden, här är ett par intressanta att prova. Lågt och se, den andra lösningen har faktiskt fungerat !! Jag har tagit bort den enda skruven helt, startat om telefonen och hemknappen började fungera perfekt.

06/27/2017 av sam

Försök byta ut den översta kameran / högtalaren / närhetssensorns flexkabel mot en ny, och allt ska fungera bra igen. Det verkar defekt om det får telefonen att agera när den är ansluten. Du kan ersätta det med nytt och bör fixa allt.

2017-05-31 av skärmuppdateringar

Jag lossade skruven bakom mittknappen (höll den mot metallfästet) och den fungerar magiskt nu. Det här kanske inte fixar många av dem, men det fungerade för mig. Jag skruvade åt den skruven, men måste ha varit för tät.

Vilket är perfekt meningsfullt, eftersom en liten vridning av pekssensorn kan orsaka att den fungerar felaktigt, vilket skapar alla de fruktade beröringsproblemen.

Dessutom måste den övre kamerans / högtalarens flexkabel anslutas, annars fungerar hemknappen inte.

Sammanfattningsvis använd endast högkvalitativa skärmar (var inte en billig skate! Lol), och dra inte åt den enda skruven på baksidan av beröringssensorn. Vilket är perfekt meningsfullt, eftersom en liten vridning av pekssensorn kan orsaka att den fungerar felaktigt, vilket skapar alla de fruktade beröringsproblemen.

Kommentarer:

@Anwar Zakir

04/18/2018 förbi billa.4 du

@Baladeva Ratna

02/05/2018 förbi billa.4 du

Ja, köp alltid delar av bästa kvalitet ...

05/21/2018 förbi Flica Hussey

Obs: Om du driver en verkstad, var inte rädd att be ett rimligt pris istället för ett fyndkällarpris för dina delar och tjänster. Med en bra skärm av hög kvalitet kan du med säkerhet erbjuda ett års garanti, medan den andra killen på gatan inte kommer att kunna med sina billiga skitskärmar, eller så kommer de att bryta på nolltid. De flesta kunder kommer ihåg när de har bra delar och service)

08/14/2018 förbi billa.4 du

ti 84 plus c utbyte av silverutgåva

@ Alex Sander

Väl uttryckt Alex, många ”billiga” återbetalade butiker använder sopdelar, och de inser inte att det kommer att kosta dem mer på lång sikt och då köper de i första hand. Även om leverantören byter ut det kommer den tid och ansträngning det tar att packa det, skriva en anteckning, skicka det, spåra det, vänta på det, kostar mer.

Varje dag kommer kunder in i min butik helt avskyvärda av en reparation i köpcentret som gör denna typ av skitjobb. Jag antar att det är dåligt för dem, bra för mig. )

2018-08-31 förbi billa.4 du

Rep: 1

Så jag köper iPhone 7 med trasig skärm och hemknapp, så vilka verktyg och delar behöver jag köpa? Kan någon kanske hjälpa mig?

Kommentarer:

Det är en fråga som: 'Jag har precis köpt en bil som var inblandad i en krasch, vilka delar och verktyg behöver jag för att fixa den?' Jag skulle verkligen inte ens tänka på att reparera en kraschad bil, så på den anteckningen är du förmodligen bättre att ta den till en lokal professionell telefonbutik. Ibland är det en utmaning även för proffs som har gjort det i flera år, än mindre för någon som frågar efter vilka delar och verktyg som behövs. Det kostar verkligen inte så mycket (mindre än hundra) och sparar massor av huvudvärk. Bara ett förslag, du gör vad du vill.

10/09/2018 förbi billa.4 du

Rep: 1

Jag tror att det här är en ny lösning för hemknappen Iphone 7

https://youtu.be/JV6tl04-Rdk

https: //www.unionrepair.com/new-charging ...

Rep: 1

min i telefon 7 plus hem nyckel- inte arbete efter skärm ersättning hur man löser dessa problem

Rep: 325

Antingen fungerar flexen för hemknappen på den nya skärmen inte - eller så är kabeln i knappen själv skadad. Om det är flex på skärmen - använd en annan skärm, om det är en sönderrivning i hemknappen flex, finns det ett problem. Endast apple kan ersätta hemknappar för iPhone 7/8. Men nyligen har det 'uppfunnits' en lösning som går runt apple. Du kan köpa en ny chargeflex, där det finns en ny hemknapp med den, som kommer att kringgå hårdvarukontrollen vid start och får dig att använda telefonen. Men utan touch-id och i vissa fall fungerar inte blixtporten också med headset .. :)

Rep: 1

Så uppdatera ... min dotter tappade sin iPhone 7Plus och skärmen krossades. Jag bytte ut det med skärmbytessatsen från en ersatte allt som fungerade utom hemknappen. Varken funktionaliteten eller fingeravtryckssökningen fungerade. Jag tog isär och kollade anslutningar flera gånger till ingen nytta. Cirka tre veckor senare släppte hon det igen och slog ner och mitt självförtroende krossade. Jag tog det till en reparationskiosk i köpcentret och de bytte ut skärmen och allt fungerar nu? Så inte riktigt säker på vad som fixade det eller varför det inte fungerade tidigare.

Kommentarer:

ärligt talat var det troligen skärmen du använde. Jag arbetar i en reparationsanläggning och vi går igenom ungefär hundra i veckan. slumpmässigt har vi helt nya skärmar som antingen inte känner igen hemknappen eller så kommer enheten att starta loop. vi bekräftar genom att testa samma skärm på andra enheter. byt ut skärmen med en annan, och det fungerar bra. vår teori är att det är kabeln som går från hemknappskontakten till logikkortet. kanske en kink eller bara ett dåligt band. hur som helst händer det ofta hos flera skärmtillverkare. id söker återbetalning på den skärmen du ursprungligen försökte om det var jag.

02/04/2019 förbi Chris k

Rep: 1

Hej allihopa, jag går igenom denna smärta i a ** också ... för några dagar sedan bytte jag en trasig skärm med en inte så bra ny, och jag testade den (tyvärr utan att omedelbart installera hemknappen) för att se om det fungerade. När jag såg att det fungerade installerade jag hemknappen på den nya skärmen och försökte vara så skonsam som möjligt, och telefonen gav mig ett felmeddelande om touch-id. Så jag lade hemknappen tillbaka på den trasiga skärmen, men jag hittade ett konstigt beteende: pekskärmen svarade inte (och hemknappen fungerade inte längre). Efter några försök märkte jag att om skärmkontakten till höger är ansluten svarar pekskärmen inte, med eller utan anslutning av hemknappen. Om bara den vänstra skärmkontakten är ansluten fungerar pekskärmen men inte hemknappen. På den nya skärmen fungerar pekskärmen med alla två anslutningar i stället, men hemknappen fungerar inte. Har någon av er haft något liknande? Tack!

Kommentarer:

Jag kan hålla med dig, samma hände mig för två dagar sedan - (sorgligt ansikte)

20/20/2020 förbi Jerry Mindful

Albert