Någon möjlighet att byta ut Homebutton OCH har Touch ID fortfarande funktion?

Iphone 6

Släppt den 19 september 2014 är denna 4.7-tums iPhone den mindre versionen av iPhone 6 Plus. Identifieras med modellnumren A1549, A1586 och A1589.



Rep: 667



Inlagt: 2016-11-11



Jag gör en hel del telefonreparationer och jag har några kunder som försökte byta ut skärmen på sina iPhones själv och brokr deras hemknapp (mestadels flexkabeln).



Finns det någon möjlighet att få Touch ID att fungera igen utan att få det reparerat eller ersatt av Apple?

Kommentarer:

Det är möjligt men bara apple center kan göra det och jag bytte ut min kundskärm och hemknapp i apple store och det fungerade efter att de ersatte det. det måste repareras efter byte men vet inte hur.



06/12/2017 förbi David

Vet någon hur mycket ett hemknappsbyte kostar i Apple Center? Och krävs Apple Care specifikt för utbytet?

07/08/2017 förbi Sem B

Att ersätta hemknappen med Apple kostar $ 80

06/11/2017 förbi Tyler Shelley

Jag beställde en ny iPhone SE för några dagar sedan sedan min gamla bröt, och när den kom fick jag reda på att den renoverades. Touch ID fungerade inte eftersom hemknappen hade bytts ut, och så bytte jag in den från min ursprungliga telefon och satte sedan telefonen i DFU-läge och återställde den. Även om jag har en original, fungerande hemknapp fungerar den inte.

01/02/2018 förbi Feni

Tack Tyler för den informationen, det visste jag inte heller heller. När jag gör reparationer via iCracked, vet du också vilken information jag skulle behöva (om någon) för att få den Touch ID-komponenten korrigerad och fixad eftersom den inte är min personliga egendom?

02/27/2018 förbi Tchad

30 svar

Vald lösning

Rep: 60,3k

Bokstavligen inte möjligt om du byter ut knappen.

Det är möjligt att skarva ihop den trasiga hemknappen igen om du har färdigheterna. Det finns dock inget 'chip' på en iPhone 6-hemknapp. Det enda chipet är sensorchipet smält till safirens yta på knappen, det är inte möjligt att ta bort chipet från knappen eller extrahera några data från det.

Kommentarer:

Tack så mycket för informationen 'bro

10/08/2017 förbi Mushtaq Mahomed

@tomchai du verkar vara mycket ansedd så jag skulle gärna ställa dig en fråga angående iPhone 7/7 + Home-knappar. När jag bytte ut på min 7+ skärm var jag hänsynslös och slet den övre halvan av flexen lite och nu fungerar Touch ID och klickfunktion inte längre. Min plan är att ta en iPhone 7-hemknapp som inte är skadad och byta U10 så att jag kommer att ha den ursprungliga U10 på den nya flexkabeln, det verkar som att detta bara fixar klickfunktionen men inte Touch ID. Vet du vilket chip som är för Touch ID på hemknappens flex? Jag skulle vilja veta så att jag kan byta både det chipet och U10 till den nya flexen så att mina telefons hemknapp fungerar korrekt. Tack så mycket.

04/02/2018 förbi Ethan

Sensorn under själva knappen är värd för Touch ID-kryptering, så endast den ursprungliga knappen fungerar.

05/02/2018 förbi Tom Chai

Bra andel ..

02/03/2018 förbi pattonki

Ethan, det kommer det inte. Turtle (U10) fungerar inte om MESA inte matchar och Turtle inte är ihopkopplad med enheten i alla fall så att flytta det skulle vara meningslöst.

06/06/2018 förbi Ben Duffy

Rep: 115

Jag fick faktiskt en ny att fungera, jag kopplade först bort batteriet, kopplade bort LCD-skärmen, batteriet startade igen, låt det starta anslutet till en dator så du vet när det har startat, koppla sedan ur batteriet igen, på LCD-skärmen kopplar du bort hemmet knappen, sätt sedan på LCD-skärmen igen, låt den starta och stäng av den igen, anslut hemknappen igen och starta upp, stäng sedan av och återställ i dfu-läge, då fungerar det, det skriver i princip om koden för hemknappen , Jag har gjort det på många många telefoner nu med 100% framgång, hoppas det hjälper

Kommentarer:

Försökte du det med original Apple-hemknappen från en annan enhet eller med någon reservdel?

05/10/2017 förbi мОзеб

Jag försökte din metod och i mitt fall på iPhone 6S fungerar inte

06/10/2017 förbi мОзеб

Kan du skriva om det du sa, jag kan inte riktigt förstå vad du säger

07/10/2017 förbi Jadon simpson

var det en hemknapp från Apple, mycket intressant

08/10/2017 förbi Mushtaq Mahomed

Hur identifierar du en originalknapp från Apple. Jag har cirka 20 originalskärmar från Apple och ingen har en hemknapp med ett äpple på.

08/10/2017 förbi Richard Clausell

hur man byter spole på rök

Rep: 12k

Inte för att jag har hittat och jag har säkert försökt. Det bästa jag kan räkna ut är att det finns ett chip i Touch ID-knappen som är parat med logikkortet på fabriken. Den informationen lagras någonstans på styrelsenivå, eftersom en rensning / återställning inte återställer den.

Touch ID är ganska freaking solid säkerhet. Jag ger Apple en vinst på den här.

Kommentarer:

Det kan bara gälla iPhone 5s. Hemknappen på iPhone 6 har bara ett chip, själva sensorkretsen.

super nintendo slår på men ingen bild

04/11/2016 förbi Tom Chai

Det måste finnas något som lagrar identifieraren.

Är det inte det?

Jag menar ... det är inte lagrat på enhörningsprutar. Det måste finnas något som lagrar identifieraren för hemknappen, eller det kan vara möjligt att byta hemknappar.

Höger?

04/11/2016 förbi Josh W.

Ja. IPhone 5s-knappen har två delar, sensorkretsen bakom kristallen och styrchipet på flexen, även den andra änden av kedjan skulle vara A7-CPU. Men från och med iPhone 6 började Apple använda en enchipslösning, sensorkretsen och styrchipet är det enda.

Jag har hört att folk fixar hemknappsböjningar genom att skarva ihop trasiga ändar, byta ut defekta kepsar / chokes / motstånd på den eller till och med migrera styrchipet för iPhone 5s (inte bekräftat) men chipmigrering skulle inte vara möjligt för hemknappar på iPhone 6 och högre eftersom det bara finns ett chip och det inte går att dra bort det från kristallen.

05/11/2016 förbi Tom Chai

är den limmad på kristallen? Eftersom jag har en hemknapp som har små sprickor men fungerar d.v.s. TOUCH ID etc. var tvungen att byta ut skärmen och fick en ny hemknapp med den nya skärmen. Behöver du byta ut knappen ser det inte bra ut med den knäckta knappen, snälla hjälp.

01.05.2017 förbi Mushtaq Mahomed

Du kan få en Touch ID-mottaglig 'klistermärke' för att skydda hemknappen och dess funktionalitet. Jag har ett såväl som ett 5D härdat glasskydd och klistermärket sitter jämnt. Nästan som om jag inte har det extra 3 mm skyddet. Det fungerar också med Touch ID-säkerhet och allt Touch ID-orienterat.

02/27/2018 förbi Tchad

Rep: 34,6 k

Tyvärr inte (som jag känner till). Den är länkad till processorn med ett unikt ID, så om båda inte stämmer överens kommer inte touch-ID att fungera. Apple gjorde detta av säkerhetsskäl.

Kommentarer:

Jag hörde att det finns en metod med lödning (?) Av chipet från flex eller något liknande .. Och skulle det inte vara möjligt att lära känna processorns unika ID och ändra det på hemknappen?

04/11/2016 förbi ppalfinger

Hur nördigt vill du att jag ska få? Jag har en ganska bra förståelse för hur det fungerar, jag vet bara inte hur jag ska förklara det på ett enkelt sätt.

04/11/2016 förbi Josh W.

I teorin, ja. Om du kunde läsa processorns ID och hade programvara för att ändra ID på chipet på hemknappen, skulle du kunna. Såvitt jag vet har detta inte gjorts än.

Det kan göras i framtiden, men som Josh säger är Apple mycket tätt med sin säkerhet. För att uttrycka det så kan jag fortfarande inte hitta ett sätt att omprogrammera SMC-chips från MacBooks som gjordes för flera år sedan, så jag kan inte köpa dem nya och istället behöva dra dem från trasiga kort ...

04/11/2016 förbi Reece

@joshw Försök att förklara :)

04/11/2016 förbi ppalfinger

Det här är min logik:

Apple gör inte Touch ID-skannern och logikkortet tillsammans men du kan inte använda delar som inte matchar, så någon gång är de ihopkopplade. Touch ID har en IC och telefonen har sina IC: er, så någon gång paras de två ihop genom programmering. Det vore bara vettigt att när programvaran laddas på telefonen, hittar den Touch ID-identifieraren och skapar en unik intern kod. Om någon av dessa delar byts ut kontrolleras inte koden och Touch ID misslyckas.

Eftersom ingen mängd programvaruhackning har kunnat avkoda eller koda detta är det nästan säkert en engångshändelse som inte kan göras om utan att använda någon metod som används på fabriken. Jag är van vid Android-programmering, så i mina tankar är det en slags MD5-kontroll.

04/11/2016 förbi Josh W.

Rep: 37

Det finns ett sätt att behålla touch-ID när du reparerar en iPhone-hemknapp. Jag renoverar telefoner och säljer sedan på eBay. Jag har en massa hemknappar och blandade ihop dem och behövde hitta rätt hemknapp för den telefon jag jobbade med. Jag ringde Apple och de sa till mig att det kunde göras, men fick aldrig berätta för mig hur, för jag var tvungen att lägga på och egentligen trodde jag bara att representanten inte visste vad hon pratade om.

Den kvällen fixade jag en telefon med en svart skärm och tog bara en knapp för att testa den och jag satte telefonen i återställningsläge och efter att jag började ställa in den misslyckades fingerskanningen inte och jag kunde använda Touch ID. De var jag hade använt en vit knapp och Touch ID fungerade och det kunde inte ha varit originalet eftersom min skärm var en svart skärm. Jag ringde Apple igen och fick veta att ja det borde fungera. Vad repen förklarade för mig var att vissa företag inte lägger rätt hårdvara på de hemknappar de säljer för att spara pengar, men om du köper en kvalitetsvara kommer den att kunna återställa Touch ID för att fungera genom att göra ett fullständigt system återställa i DFU-läge. Så vem visste att du kan återställa Touch ID det beror bara på hemknappen du köpte. De sa att Apple Store och Best Buy kan reparera det åt dig och behålla ditt Touch ID.

Kommentarer:

Den vita hemknappen, var det original Apple-hemknappen, bara från andra iPhone?

09/19/2017 förbi Marko Himanka

Jag är inte säker men Apple-representanten sa att den måste vara av hög kvalitet. Jag antar att det måste vara Apple. Jag skulle ringa iPhone-hjälplinjen varje gång jag ringer, de är mycket hjälpsamma.

09/19/2017 förbi Richard

Jag kan inte bekräfta vad Richard sa. Efter ditt inlägg var jag väldigt nyfiken på om den här metoden skulle fungera, så jag lade isär två iPhones och försökte Homebutton från den ena iPhone på den andra, men också efter en normal återställning och en återställning i DFU-läge ger telefonen mig fortfarande en touch ID-fel ...

02/10/2017 förbi ppalfinger

Jag är ganska säker på att det hände kanske en tur som jag tvivlar på. Jag läste om det kan göras med jailbreak. Om detta är sant är detta för mig den mest troliga anledningen. Jag läste om du jailbreakar det, även om du går tillbaka till Apples firmware-knappen förblir länkad. Jag försökte också duplicera vad som hände med mig och det har inte fungerat igen. Jag tog knappar med originalknappar och placerade dem på en annan telefon och ingenting. Jag ringde apple igen de sa igen att det kan göras. Jag började känna att de försökte få mig att byta skärm och knapp i Apple Store. De sa att det definitivt fungerar. Jag vet inte om det är sant. Funderar på att gå till App Store med en telefon med icke-fungerande hemknapp och få skärmen och knappen ersatt. På det här sättet vet jag om de bara byter knapp och låtsas programmera den men jag har pratat med 4 Apple-representanter på telefonen och alla garanterade mig praktiskt taget att det kunde göras. Jag kommer att undersöka jailbreak-metoden. Jag tror att jag kan ha större chans på det sättet.

02/10/2017 förbi Richard Clausell

Jailbreaking fungerar inte, säkerhetsparningen fungerar under OS-nivån. Det finns en parkopplingsrutin i firmware men kräver att Apple-servern signerar begäran som när du uppdaterar systemet. Till skillnad från systemuppdatering är denna server vanligtvis inte tillgänglig för allmänheten. Kanske en fel inträffade så på något sätt nådde du det faktiskt och det undertecknade begäran åt dig.

02/10/2017 förbi Tom Chai

Rep: 37

Fråga inte hur jag fick reda på det, men chipet i 'officiella' TouchID-knappar är egentligen inte OTP.

Det är faktiskt en e2prom men med den externa skrivspänningslinjen dirigerad genom en cellsäkring så när den skrivs blir den 'Zapped' och går öppen krets eller åtminstone mycket högt motstånd för att alla försök att skriva om den skulle misslyckas.

Sättet att åtgärda detta skulle vara att torka av chipet med röntgenstrålar. Det behöver inte sägas att det skulle vara farligt men UV-ljus kan fungera som det har gjort med många mindre marker som detta sannolikt kommer att vara. Cellstorleken ligger antagligen i mikrometerområdet så det skulle vara möjligt med något som en Cool-X eller liknande.

Kommentarer:

Jag undrar om en degauser skulle torka av den. Satsa på det skulle det

05/11/2020 förbi James

Rep: 25

Hej, en Touch ID-sensor är unik för varje telefon. Du kan inte ersätta den ens med original. Om det fungerar, har du bara tur eftersom telefonen har glitchat och kan kopplas till den nya sensorn. Apple fixar din hemknapp genom att ersätta hela frontskärmen och para ihop den med Horizon Machine. Apple gör det också om du behöver byta ut skärmen. Jag tror att Best Buy också kan reparera Touch ID eftersom de hade Horizon Machine.

Kommentarer:

Tyvärr broder, jag har gjort det framgångsrikt sätt många gånger för att köpa detta. Det finns en snabbtangent / strömcykelteknik som involverar dfu, ansluten till PC (eller min iMac i mitt fall) där man ska dfu medan den är inkopplad, håll sedan kontakten i datorn och slå av telefonen, koppla bort skärmen och batteriet (batteriet först) och anslut sedan igen hårdvara och ta ut den från dfu med återställningsläge. Kan vara kinkig och om du missar vid tidpunkten för ett steg till och med lite kommer det inte att fungera.!

05/11/2020 förbi James

varför gör du inte en video och lägger upp den på youtube och gör miljoner

06/12/2020 förbi Flarnitet

Rep: 13

Hej,

bara för att få veta hur ... Min Hem-knapp på min iPhone 6S knäckt, och jag behövde köpa en annan. Jag fick en från eBay för cirka 5 $. Har installerat det, och det fungerar bra. Förutom Touch ID. Jag försökte med återställning i DFU-läge, som vissa användare här föreslog, men hade ingen tur att få Touch ID att fungera. Kanske är det möjligt bara med originalknappen från Apple. Om någon har hittat sättet att få Touch ID att fungera efter byte av hemknappen, vänligen meddela mig.

Kommentarer:

ja om du fortfarande har den gamla hemknappen

20/12/2020 förbi Micah

Rep: 1,1k

Jag bytte skärm på min iPhone 5s Touch ID misslyckades lyckligtvis hade flex av original fingeravtrycksläsare sätta tillbaka det på telefonen Viola arbetade igen, kan definitivt säga att det är chipparning med logikkortet. Har en iPhone 6 Plus att testa nästa kommer att meddela dig resultaten snart

Rep: 13

Apple måste byta ut din hemknapp, jag har till och med provat en oem iPhone 6 hemknapp och lagt den på ytterligare sex men Touch ID fungerar bara med hemknappen som logikkortet kom med

Kommentarer:

det är möjligt om du har det verktyg som jag har

4 januari förbi Micah

Rep: 25

Så alla ni frågar om 'har 5-talet en lagringsbar chipinformation'

Saken är, föreställ dig en kulruta. Du har tre röda och sedan tre blå.

Naturligtvis är det en rad marker som läser 1 och 0. Men chipläsaren

inuti telefonen ser de tre röda och tre blåa och säger ok.

Det är hårt kopplat, i marker. Det är inte ett läsbart program som sådant

läs bara en serie marker under hemknappen, det då

gör det thang och säger japp, ok det är rätt chips i rätt ordning.

Kanske för att expandera lite finns det en algoritm som efter chipet på hemknappen

är 'läst', det sätter algoritmen i spel och säger ja, 37 det är den.

Slutsatsen är att det inte finns någon programmerbar information att lagra

Kommentarer:

Egentligen har Touch ID-sensorchipet programmerbar intern lagring, den har uppgraderbar firmware och möjligen säkert nyckellagringsområde för parningsnyckel. Det är skrivet på fabriken och det är också möjligt att skriva av Apples servicetekniker under skärmreparation. Nu är problemet att ett digitalt signerat kommando krävs för att omprogrammera den här saken, bara Apple har huvudnyckeln för det. Det verkar också som om ingen har kommit fram till hur man tvingar läsa eller skriva det området av chipet ännu.

04/30/2018 förbi Tom Chai

mitt pass kommer inte att dyka upp

Rep: 1

Jag har ip6s 64GB MKQP2J / A, jag kontrollerar att det måste vara silver 64GB, men min iPhone är GULD med guldring runt hemmet, touch-ID fungerar bra! konstigt nog va? någon aning om vad som händer med min iphone?

Kommentarer:

Var hittade du informationen (ip6s 64GB MKQP2J / A)?

Om det stod i dina inställningar kanske du har en annan moderkort och en Homebutton än den som din iPhone tillverkades.

02/10/2017 förbi ppalfinger

Rep: 1

hej, jag har samma problem att. Men det finns ingen mening med att para ihop den ursprungliga peksknappen med CPU eftersom fingeravtrycksinformationen finns någonstans på logikkortet.

Med lite internetsökning har jag kunnat hitta några lösningar, bara gå in i DFU-läge och återställa iphone, eller koppla bort strömmen för att spola den.

Kan ha tur eller inte men eftersom de gjorde det, är det värt ett försök.

Kommentarer:

Den här killen är den mest clueless av partiet

06/06/2018 förbi keats11

Galaxy S6 aktiv pekskärm fungerar inte

Rep: 1

Varför göra saker komplicerade, min Ipad fungerar med fingeravtrycket från min fru, så varje gång du vill använda detta Ipad Touch ID, borde hon vara där för mig, ???

Kommentarer:

Du kan faktiskt lägga till mer än ett fingeravtryck för TouchID-åtkomst eller inaktivera TouchID och använda ett fyr- eller 6-siffrigt lösenord istället.

09/13/2017 förbi Rachael Melville

Inte möjligt, iOS är så smart att det kan säga om utskrifterna är samma person eller inte) :)

09/14/2017 förbi imoddedit

Rep: 1

Om någon råkar stöta på min situation, låt mig veta vad som är det bästa sättet att lösa min situation. Jag har verkligen problem med min iPhone 6 hemknapp där den är helt bortskämd. Och jag kommer ihåg att jag har en reservdel för en iPhone 6 men bara dess moderkort (internt) skadad. Inga skador utvändigt. Främst anledningen till varför jag ville göra det bara på grund av mitt bortskämda touch-id och det andra reserv-iphone 6s touch-id fungerar helt bra. finns det någon möjlighet att byta ut mitt nuvarande moderkort till det extra så att jag kan få min telefon att fungera helt bra med fungerande touch-id, fungerande moderkort och andra relaterade delar som fungerar, fungerar specifikt som en helt ny iPhone 6.

Kommentarer:

U sa att det andra kortet var skadat ...

08/28/2017 förbi c9679

Rep: 1

Min telefon är iphone 5s. vad händer om jag får den fungerande hemmabotten på iPhone 5s och jag överför den till en annan iPhone 5s.kan jag använda touch-id igen

Kommentarer:

Ingen touchid är unik

08/28/2017 förbi c9679

NEJ, touch-ID fungerar inte.

08/30/2017 förbi Kaye

NEJ, jag har ett verktyg som kan göra det

4 januari förbi Micah

Rep: 1

Vet någon hur mycket ett hemknappsbyte kostar i Apple Center? Och krävs Apple Care specifikt för utbytet?

Kommentarer:

130 euro eller telefonbyte eller i värsta fall bara 20 euro för ingenting (här på Cypern)

02/09/2017 förbi demetris Xristou

hemskärmen i sig är uppskattningen $ 169 men 'annan' skada uppskattas till $ 349 (US dollar)

2018-01-23 förbi Erwin Tieng

Rep: 11

Vad händer om du överför den ursprungliga hemknappen från andra iPhone 6, kommer det att röra vid ID?

Kommentarer:

Nej. Det har varit trött otaliga gånger.

02/10/2017 förbi Tom Chai

Rep: 37

Om du överför den ursprungliga hemknappen kommer den definitivt att fungera. Så om du tar det till en butik för att fixa skärmen, se till att du ber dem att byta hemknapp så att du kan behålla din pekassistent

Rep: 1

Det måste finnas någon metod för att programmera nytt pek-id eftersom det finns en QR-kod tryckt över sockeln. Jag tror starkt att detta är ledtråden. Men hur? Jag har ingen aning!

Kommentarer:

QR-kod används endast för logistikspårning, den är inte relaterad till nyckeln.

04/11/2017 förbi Tom Chai

Det finns 5 eller 6 stycken med en QR-kod, så Apple går om någon av dessa delar byts ut. När ändras inte längre Apple-tjänsten.

03/15/2018 förbi Marc

Jag reparerar konsekvent och äpplesäkerheten är fortfarande lite otydlig för mig. Men från min förståelse av nand, gpu, cpu, hemknappen, har alla dessa plus mer en viss krypteringskod som måste stämma överens med den andra. När den lämnar fabriken finns det inget riktigt sätt att känna till som kommer att förändra det. Det bästa är om du köper en telefon eller byter ut skärmen, se till att den är den ursprungliga hemknappen.

20/09/2020 förbi Anthony gonzalez

Rep: 1

Hej, vet någon vilket chip det är på flexkabeln som är ihopkopplad med logikkortet? Jag har den gamla flexkabeln men den är rippad så tänkte på att lösa upp det gamla chipet och sätta det på den nya ersättningsknappen för flexkabel. Så vilket chip är det?

Kommentarer:

när du hittar owt låt mig veta lol

01/27/2018 förbi Steven Scott

Rep: 25

För det första hej,

Hoppas ni kan hjälpa till eftersom det liknar alla ovanstående frågor så tänkte att jag skulle ställa här:

Kan jag använda ett annat band från en annan 6S (ej OEM) som ersättning, men behålla den befintliga originalknappen, skulle knappens id fungera?

Tack Ben

Kommentarer:

Jag ser inget problem så länge du använder den ursprungliga hemknappen.

02/12/2017 förbi Mushtaq Mahomed

Rep: 1

Om du byter ut din hemknapp kommer den att fungera men tryck på I.d fungerar inte.

Rep: 1

Eventuella andra skador för iPhone skulle uppskattas till samma kostnad. Så för startskärmen i sig är uppskattningen $ 169 men ”annan” skada uppskattas till $ 349

Från Apple Tech Support

Rep: 1

Min iPhone 5 knäckt och min hemknapp har fallit av. Hemknappen är dock fortfarande i gott skick bara så att den bryts av från sina kablar. Kan jag fortfarande fixa skärmen medan jag återupplivar pek-ID med den ursprungliga hemknappen? Hur skulle den ansluta till den nya LCD-skärmen? Ge mig ur tar på min fråga pls.

Kommentarer:

Iphone fem har ingen fingeravtryckssensor, så jag ser inte problemet. Det är den enda funktionaliteten som går förlorad när du ändrar hemknappen. Knappen homwe fungerar, den kan bara inte läsa fingeravtryck om den inte installeras i kombination med den CPU där koden skrivs om för att lägga till fingeravtrycksfunktionalitet, en dynamik som uppstår när processorn installeras för första gången.

04/10/2019 förbi Arnold Spence

Rep: 1

skivverktyget kan inte reparera den här skivan

En bra bit av telefonreparationsbutiker har en maskin som parar din hemknapp med telefonen. Apple tar ut $ 80 och andra butiker kommer också att göra det eftersom Apple gör att maskinerna de kan köpa fel så att de måste reparera det och det är dyrt.

Rep: 1

Ja det här är möjligt

https: //www.youtube.com/watch? v = 8IjC7rbH ...

Kommentarer:

Detta är dock svårt och svårt. Det finns ett par sätt att uppnå detta, en skulle vara att ta bort den trasiga skärmen medan du lämnar den antagna fungerande hemknappen intakt. Den andra handlar om att ta bort och lösa upp så jag kommer inte att röra vid det

04/10/2019 förbi Arnold Spence

Rep: 1

Min iPhone 6s hemknapp har gått sönder, det är därför jag måste byta ut den och mitt touch-ID fungerar inte

Rep: 1

Jag har ett verktyg som kan göra det här är en länk där du kan få en för $ 133 JC V1S V1 LCD-skärm äkta ton Reparationsprogrammerare för telefon 11 Pro Max XR XSMAX XS

Rep: 1

Jag har iphone 8 dess touch-ID fungerar men hemknappen inte, så finns det något sätt att fixa det?

ppalfinger