Fästs vid skärmen 'kritisk mjukvaruuppdatering krävs' under start

MacBook Pro 15 'Touch Bar 2017

Modellnummer A1707. MacBook Pro släpptes i juni 2017 och har Kaby Lake-processorer upp till 2,8 GHz fyrkärniga Intel Core i7-processor med Turbo Boost upp till 3,8 GHz.



Rep: 73



Publicerat: 2019-10-29



Min MBP startar inte upp.



Detta hände mig efter några dagars användning av nya macOS Catalina. När jag slår på står det att en kritisk uppdatering krävs men fortsätter att säga att ett fel inträffade när jag försöker installera.

Jag har försökt uppdatera med wifi, personlig hotspot och med LAN-adapter men jag får samma skärm. Jag har också provat ren installation med och tom disk (kommando + R) men visar samma skärm. Jag försökte också fabriksinstallation av OS (shift-alternativkommando R) men misslyckades efter nedladdning av OS. NVRAM- och SMC-återställningen hjälper inte.

Jag kan dock använda min mac från säkert startläge men pekfält, tangentbordets bakgrundsbelysning och ljud fungerar inte från säkert läge. Jag kan också använda min Mac-start från bärbar USB-enhet, men återigen pekfältet, tangentbordets bakgrundsbelysning och ljud fungerar inte (allt brukade fungera från samma USB-enhet innan den kritiska mjukvarusaken lyckades).



Internet säger att det måste göra något med touchbar-enheten, men jag hade inga problem tidigare. Tror du att byte av pekfältet kommer att lösa problemet?

Blockera bild' alt=

Kommentarer:

Jag började precis ha exakt samma fråga efter uppgradering till Catalina. Om jag kopplar bort alla externa USBC-kringutrustningar startar det inga problem. Jag kan sedan ansluta kringutrustning när jag startat upp dem. Om jag låter det gå i vila med dessa inkopplade, kraschar det och får felmeddelandet som affischen ovan beskrivs. Fortsättning följer.

05/11/2019 förbi Asätare

Några uppdateringar om detta?

20/02/2020 förbi Mikrofon

Nej, jag har fortfarande exakt samma problem. Jag slutade köpa en ny MBP.

var är mikrofonen på iPhone 6

Det hjälpte inte att byta ut pekfältets kontroller, jag har testat kortet med allt frånkopplat (frånkopplad skärm, pekfält, strömbrytare, styrplatta etc.) endast batteri anslutet och en extern bildskärm. Det startar fortfarande till samma skärm, min gissning är att problemet är med moderkortet i sig.

20/02/2020 förbi David

@dzavoo - Fick du systemet tittat på? Har du tagit med den i Apple Store för att se vad de sa? Det har skett en del prat om Catalina-uppgraderingar av tegelstenar.

20/02/2020 förbi Och

@danj Jag bor i Armenien där vi inte har någon officiell äppelbutik, men vi har ett äppleautomatiskt reparationscenter. Reparationscentret gjorde i princip samma sak som jag (installerade olika versioner av macOS inklusive Mojave och Sierra) och de berättade för mig att problemet är med pekfältet och att lösningen kanske ersätter toppfodralet (hela toppfodralet med batteri och tangentbord etc ..) för $ 800 - $ 900. Naturligtvis gick jag inte med på att göra det eftersom jag tror att problemet ligger på moderkortet.

20/02/2020 förbi David

15 svar

Vald lösning

Rep: 409k

Vid den här tiden måste du torka enheten och installera om operativsystemet från en extern OS-installationsenhet.

Första säkerhetskopiering av allt viktigt från din enhet (TimeMachine)

Skapa sedan ett startbart OS-installationsprogram med ett annat Mac-system, jag personligen skulle hålla fast vid Mojave för nu eftersom Catalina fortfarande är lite buggy! Hur som helst så här skapar du båda:

Starta om ditt system och använd sedan Alternativ för att komma in i Startup Manager välj USB-C-installationsenheten. När du väl har börjat går du till menyn och väljer Diskverktyg och tar sedan bort alla partitioner och formaterar sedan om enheten som en GUID APFS-partition.

Referens: Mac-starttangentkombinationer

Avsluta nu Diskverktyg och starta OS-installationsprogrammet så att det gör sitt! Ditt system startar om några gånger och skärmen blir också mörk så kom inte i panik !!

Om några timmar borde ditt system ha avslutat OS-installationen. Nu innan du gör något annat tillämpa alla nödvändiga uppdateringar. Återigen startar ditt system om eftersom Apple har uppdaterat systemets firmware några gånger beroende på vilken macOS du installerar.

Fungerade det?

Kommentarer:

Tack så mycket! Jag ska prova det och jag kommer att meddela dig om mina framsteg

2016-10-30 förbi David

UPPDATERING: Jag försökte installera både Mojave och Catalina, när jag försöker installera Mojave visar det ett fel men Catalina installerar framgångsrikt men visar exakt samma fel under start. Jag tror att jag har hårdvaruproblem :(

01/11/2019 förbi David

@dzavoo - Vad var felmeddelandet du fick med Mojave under formatet eller installationen?

Dags att besöka en Apple Store! Låt oss veta vad de säger till dig.

01/11/2019 förbi Och

@och Jag har en fråga.

Så jag försökte alla möjliga programfixar (nvram / SMC-återställning, ominstallering av olika versioner av macOS från USB-enhet och från internetåterställning, försökte också starta från startbar macOS ssd etc.) och allt visar exakt samma skärm.

Jag försökte också ta bort allt från moderkortet (frånkopplad skärm, pekfält, strömbrytare, styrplatta etc.) endast anslutet batteri och en extern skärm. och har fortfarande samma skärm. Betyder detta att problemet är 100% med moderkortet?

Jag försökte också byta ut touchbar-kontrollerkabeln (inte hela touch-barenheten bara anslutningskabeln). Tror du att jag borde byta ut hela touch-baren innan jag köper ett nytt moderkort? eller så är det 100% med moderkortet.

20/02/2020 förbi David

Ja, du har fel på logikkortet.

Till skillnad från äldre modeller som du kan byta ut SSD och till och med äldre modeller kan du ersätta RAM-minnet har denna serie båda lödda!

20/02/2020 förbi Och

Rep: 25

Jag ska inte tänka dig ... ett par timmar efter att jag publicerat detta startade min MacBook Pro 15 (A1707) 2017 bra och pekfältet fungerade igen. Det här är efter tre dagar som jag slog mitt huvud mot skrivbordet och försökte räkna ut en väg runt det. Jag tänker att uppdateringen av macOS 10.15.3 hade något att göra med det, eftersom det precis kom ut och mitt system uppdaterades till det i felsäkert läge.

Jag vet faktiskt vad som dödade det var att jag torkade hela enheten (alla partitioner, inklusive den som särskilt avsatts för pekfältet). Det fungerade helt bra tills jag gjorde det och installerade sedan om operativsystemet. Varför gjorde jag det här, frågar du? Jag köpte just denna MBP från någon på Facebook och jag ville vara säker på att jag började från en helt ren skiffer.

Allt jag läser online säger att du inte ska torka alla partitioner på MBP: erna med pekfältet, bara huvud OS-partitionen. Det luktar helt som en mjukvaruproblem för mig och inte en hårdvaruproblem. Speciellt eftersom min var bra tills jag nuked alla partitioner. Den här webbplatsen gav mig också mycket insikt i vad jag potentiellt gjorde för att skapa problemet. Se författarens sjätte försök (Workflow 6):

The Untouchables - Apples New OS Activation for Touch Bar MacBook Pros

Kommentarer:

Jag kollade pekfältets sensorer och båda sensorerna till höger och vänster fungerade bra. Jag hade samma historia när jag raderade hela ssd pekfältet är borta. Först förbjöd kritisk programuppdatering att komma in i min mac men på något sätt löstes det. Jag försökte allt för den firmwareuppdateringen men ingenting kunde återuppliva det. Det finns ingen kontrollstripstjänst också. Jag tror att programvaran som kör pekfältet inte installeras under installationen eftersom den hela tiden tänker att det inte finns någon pekfält i min MBP (1707). kan någon berätta för mig om det finns någonstans att installera kontrolllisttjänster i min mac.

02/11/2020 förbi Arbete Upal

Rep: 13

Hej killar,

Jag hade exakt samma problem. Det här är vad jag gjorde. Jag stängde sällan av min dator, den här gången trodde jag att jag skulle vila den. Jag hade Samsung SSD och en WD MyBook Duo båda anslutna till USB C-portarna. Även om jag har startat med SSD utan bekymmer var det första gången med MyBook Duo. Jag fick meddelandet på startskärmen, jag tryckte på avstängning. Startade upp igen i Safe Boot (håll vänster skift tills Apple-logotypen hade laddats halvvägs, släpp) Fick åtkomst till startskärmen. Inaktiverat Wifi och kopplat bort MyBook Duo från USB C. Tryck på starta om och det startade utan problem. Jag tror att den skyldige här kan ha varit den externa hårddisken. Jag säger inte att det här är lösningen för alla, men om du har en liknande fråga och har något anslutet till USB C som du aldrig har haft tidigare på en start kan det vara bra att gå igenom processen jag gjorde .

Hoppas att någon tycker att det är användbart

Kommentarer:

Ja, jag hade samma problem och efter att ha kopplat ur kringutrustning från USB-C-porten kunde jag ladda in på loggningsskärmen.

20/07/2020 förbi Lai Pau vecka

Rep: 1

Jag bytte skärm för en MBP 2017 med pekfält och efteråt får det problemet, ren installation och få detta meddelande i slutet, löst genom att ta bort skärmkabeln från moderkortet, eftersom t1-chipet kände igen den inte ursprungliga skärmen, sedan på hdmi externt, kom jag till installationssaken för att slutföra installationen. När jag väl är klar kopplar jag tillbaka kabeln LCD och nu fungerar Mac normalt, jag installerade också Sierra. Inte senaste osx

Rep: 1

Efter att ha tömt alla återställningsmetoder gick jag till App Genius. Omedelbart ber de mig byta logikkort. Jag vägrade och jag såg ditt inlägg.

Försökte startbar Mojave-metod.

Omedelbart efter ominstallation kan starta upp i MacOS. Pekfält fungerar.

Installerade alla systemuppdateringar (förutom Catalina), och den startas om automatiskt när du installerar systemuppdateringar, whamp! Slå med kritisk programuppdatering.

Så det är en slinga igen.

(Jag ersatte min skärm med en tredjepartsreparatör på grund av att 2016 års MBP-pekfält stött på problem med bakgrundsbelysning misslyckades). Inte säker på om detta är relaterat.

- Ytterligare uppdatering. Efter 'Försök igen' och Apple-logotypen visas blinkar pekfältet / blinkar cirka tre gånger. Varje gång mindre än en sekund.

-Försökte inaktivera min routers brandvägg, inget vail.

Uppdatering (05/06/2020)

Efter att ha läst TS att han kopplade bort bildskärmskabeln, tänkte jag att jag gör detsamma eftersom min skärm inte är original längre.

Innan jag demonterade tänkte jag att jag utförde en SMC-återställning och kopplade min Mac till min TV. Och på något sätt fungerar det! Jag startade om en gång och stängde av en gång innan jag slog på den. Ingen anslutning till tv behövs nu. Pekfält fungerar. Konstig.

(Tydligen skrev jag för tidigt. 5 minuter i mscOS Mojave, mitt på skärmen kom något konstigt ut och det går in i startloop igen). Ingenting fungerar nu.

Rep: 1

Jag hittade ett sätt att fixa det själv.

Touchbar Controlboard är ansluten till en flexkabel under Logicboard och av någon anledning bröt Touchbar Controller på grund av en ren installation kanske? Så jag köpte en ny från AliExpress för 8 € och bytte den var ersättningen super lätt. Bara logicboard måste tas bort, du behöver inte en ny Touchbar för detta. Efter det är allt som behövs en omstart med en trådbunden internetanslutning.

Kommentarer:

Hej, menar du att byta ut flexkabeln måste hela logikkortet tas bort? Jag måste också ta bort fingeravtrycks-ID-sensorn och fläkten tror jag? (att döma av guiden).

20/05/2020 förbi Edward Eddy

Nej, du behöver inte ta bort den bara koppla bort den från logicboard. Båda är skruvade i topplådan

20/05/2020 förbi Christopher Frölje

Förstått. Tack. Jag ska köpa en för att prova den. Jag startar nu permanent i bootcamp. Annars är det bara en stor tegelsten ...

20/05/2020 förbi Edward Eddy

Du kan starta i säkert läge stänga av WiFi och starta om normalt. Detta låter dig få tillgång till ditt vanliga användarkonto med alla funktioner utom pekfältet.

Viktigt är att stänga av din WiFi när du stänger av den eller lägger den i beredskapsläge

20/05/2020 förbi Christopher Frölje

Christopher: Tack så mycket för den kunskap som du har tagit med dig till det här samtalet. Din erfarenhet fick mig att undra om min egen fråga kan vara en dålig kontakt. Visst nog, efter mer än en vecka av frustration, satte jag försiktigt tillbaka Touchbar flex-kabeln, och halvvägs genom start, Touchbar tänds och efter ytterligare en minut slutfördes startprocessen och jag hade en helt fungerande Macbook igen. Så lättad!

Detta lämnar mig fortfarande med en annan A1706 som inte har Touch ID ...

UPPDATERING: Fixade bara den andra A1706 också! Det är fantastiskt hur lite information det finns om dessa två problem (Touch Bar och Touch ID-fel). Det som finns pekar på någon form av dold T1-firmware som är otillgänglig för oss. Och det kanske är sant, men båda problemen löstes i slutändan av en slutanvändare här. I mitt fall var Touch Bar-problemet så enkelt som flexkabeln som behövde sitta om, och den andra Macs Touch ID / fingeravtrycksproblem löstes genom att gå tillbaka till High Sierra (och förmodligen en SMC-återställning tidigare).

20/05/2020 förbi Eric

Rep: 1

Hej allihopa,

Den integrerade SSD i min macbook pro 15 'A1707 var trasig och kan inte användas längre, så jag installerade Catalina i extern SSD och fastnade med den här typen av problem (En viktig programuppdatering krävs för din Mac ...).

Är det till och med möjligt att installera dessa firmwareuppdateringar på en extern enhet? ... Om nej, skulle en enhet med trasig intern SSD inte längre kunna användas / skräp.

Kommentarer:

Din hårdvara borde vara OK! Problemet är en programuppdateringsfel. Du måste hitta vägen till en Apple Store eftersom de då har behövt verktyg för att åtgärda detta!

20/08/2020 förbi Och

Rep: 1

Jag måste hålla med om att detta problem inte borde ha markerats som 'löst', och jag tror att den slutgiltiga slutsatsen - 'Ja, du har fel på logikkortet' - är inte motiverad av de fakta som presenteras. Catalina-uppgraderingen bröt tydligt OP: s TouchBar, ett orsaksmönster som ses i många andra inlägg runt nätet. OP var uttömmande i sina ansträngningar, så nästa logiska steg var kanske att tillgripa Apple, men det är en helt annan sak än att veta kategoriskt att moderkortet hade misslyckats. Din 'lösning' som markerad löste ingenting.

Jag hade två A1706-enheter med Touch-problem. Jag kämpade iväg i över en vecka på dem båda och försökte alla slags voodoo. Jag började verkligen tro att båda maskinerna hade ett hårdvaruproblem eller åtminstone ett EFI-firmwareproblem som bara Apple kunde lösa. En av dem växte till liv när jag satte tillbaka flexkabeln. Den andra löstes bara när jag nyinstallerade High Sierra. OP: s fråga var mer sannolikt att vara ett programvaruproblem.

Uppdatering (05/30/2020)

Det var faktiskt samma problem på min första maskin - 'Kritisk programuppdatering krävs.' Jag grupperade dem bara för att TouchID-problem är morfologiskt desamma, dvs. vilseledande, icke-beskrivande felmeddelanden som genereras av otillgänglig firmwarekorruption. Jag har lagt upp min egen 'fix' tre gånger i diskussionen här, så det borde vara tillräckligt.

Du duckade dock huvudsakliga poängen i mitt svar, som var en grundläggande epistemologi. Du visste inte att det här var ett fel på logikkortet. Du * trodde * det var, för du kunde inte föreställa dig vad som var kvar att ändra / göra. Ingen skam i det - jag nådde samma punkt efter mer än en vecka med ständiga försök. Men jag bidrar här, som någon med mindre kompetens i just denna fråga, för att säga att programvara kan och bryter Touch Bar, och OP: s beskrivning av händelser pekade på detsamma.

android börjar optimera app 1 av 1

Om Apple gav ett bättre felmeddelande och / eller bättre programvaruverktyg för att åtgärda det, skulle fler kunna fixa det själva. Vi gör en björntjänst för människor när vi tillfälligt betraktar något som ett 'fel på logikkortet', för det är lika med att säga 'Bry dig inte om att försöka fixa det själv', vilket strider mot själen på denna webbplats och dess manifest självreparation.

Kommentarer:

@meowbie - Eric! Gå med i klubben! Stöd Rätt till reparation rörelse!

Jag håller inte med din bedömning. Ett fel på logikkortet innebär inte alltid en hårdvaruproblem! Om du trodde det så är jag ledsen.

Ditt svar går förlorat som en kommentar inte ett svar! Skriv en ny som ett svar som tydligt förklarar problemet och lös! Och om du kan varför!

Allt du gör är att sitta på sidlinjerna, det är dags att gå upp till tallriken och när du är säker på dina fakta så plantera den ordentligt! En kommentar är bara att det inte är ett svar! Jag kan inte vara den enda som svarar på frågor.

Medan jag erkänner att jag borde ha uppdaterat mitt svar med min kommentar 'Dags att besöka en Apple Store! Snälla låt oss veta vad de säger till dig. ' Jag tror att det är klart att vi måste överlämna problemet till Apple!

20/05/2020 förbi Och

Rep: 1

Min MacBook Pro 15 ”2017 förstörs bokstavligen efter uppdatering till Catalina. Touch Bar-frågan fick datorn att fastna i den kritiska programuppdateringsslingan. Efter att ha tagit med min bärbara dator till en lokal reparatör, försökte de allt och föreslog att byta ut logikkortet. För 1,5 år sedan var den här datorn värt $ 3 000, nu är den komplett papperskorgen. Kan Apple hållas ansvarigt? Något annat jag kan göra för att fixa det?

Kommentarer:

Du måste hitta vägen till en Apple Store eftersom de då har behövt verktyg för att fixa ditt operativsystem.

20/08/2020 förbi Och

Rep: 1

Så kämpar den här frågan på 10-20 maskiner. 15i 2016-17 Pro och vi har försökt allt utom LCD för att lösa problemet. En enhet har ett helt nytt Logic Board och Top Case och har fortfarande det kritiska uppdateringsfelet. Ha en massa pappersvikter här ..

Kommentarer:

Ta bara bort EFI PERTITION och starta om. kritisk programuppdatering kommer omedelbart. anslut till ett öppet internet (ingen blockering, vilket är svårt att hitta nu om dagar). Bom....

11/17/2020 förbi Arbete Upal

Min första tanke är att din företags brandvägg kan blockera nedladdningen av Touchbar-firmware. Försök att ta med en av enheterna hem och se om den kan slutföra den 'kritiska programuppdateringen.'

11/17/2020 förbi Eric

Rep: 1

Det är def touchbar. Jag har installerat fönster på min maskin och eftersom den inte känner igen Touch Bar fungerar den felfritt.

Jag kan starta i återställningsläge på mac, säkert läge på mac, men så snart vanlig start startar, ska pekfältet tändas och det är då hela datorn startar om och går till det kritiska meddelandet. Jag har till och med startat det här systemet på en annan mac via målläge och OS startar upp bra.

Jag planerar bara att använda detta som en Windows / Linux backup-maskin för tillfället.

Rep: 1

Jag fick liknande problem 06-01-2021. Min macbook pro är 15 tum med pekfält. efter mycket forskning blev jag nedslagen när jag läste många bloggar där lösningen för byte av logikkort gavs av apple och för många hade de bytt ut sina bärbara datorer som täcktes av garantin.

Men efter lite forskning kunde jag dra slutsatsen att problemet ligger i firmwere-uppdateringen för touchbar som inte är synkroniserad med den senaste Catalina-uppdateringen, så när den bärbara datorn startar om kan den inte hitta firmwere för touchbar.

Jag tror att några av Apple OS-uppdateringarna inte synkroniseras med pekfältet varför det här problemet uppstår.

Och den stödda firmwere-korrigeringen kan inte nås eller är inte tillgänglig för uppdateringen.

Jag tog itu med detta problem genom att logga in i säkert läge genom att trycka på Left Shift-tangenten under omstart och sedan logga in på mitt apple-konto igen och sedan installera den senaste OS mac OS Big Sur version 11.1 som har aktiverat mitt pekfält igen och inte ger mig eventuella problem efter ominstallation.

Jag tror att detta operativsystem kommer med uppdaterad Touchbar Firmwere och det är så problemet löses.

Hoppas ni tycker att den här lösningen är till hjälp.

Rep: 1

Jag har bytt ut pekfältet, det övre fallet, testat en ny bildskärmsenhet, och det värsta av allt bytte jag till och med ut logikkortet på ett med uppdateringsfelet. Har fortfarande uppdateringsfelet. All programvara relaterad till när du raderar inbyggt lagringsutrymme via diskverktyget och det raderar det 'dolda' pekfältets OS

Rep: 1

Wow. Den här tråden pågår fortfarande. Tja, senaste nyheterna om min MBP i slutet av 2016, A1706.

Det drabbades av alla möjliga saker och två resor till Apples servicecenter citerades cirka 1 000 dollar för byte av moderkort.

Jag tröttade på alla slags programvarurelaterade felsökningar, utan vail.


Det finns 1% chans att min MBP kan starta i MacOS där pekfältet kunde tändas. Detta får mig att tro att det antingen är en kondensator eller ett chip som driver pekfältet misslyckades.

Jag köpte en ny pekfält men den kunde inte tändas.

Xbox One kommer inte att ansluta till tv

Det betyder att den misslyckade kondensatorn eller chipet är en ansluten på logikkortet. Skickade den till min lokala verkstad. De bekräftade ett av chipet, som driver pekfältet var bränt. De citerade 200 dollar för chipbyte.

Jag har skickat in min MBP och den ska vara tillbaka om ett par dagar. Uppdateras igen.

Edward från Singapore.

Kommentarer:

hej edward! hur mår din macbook nu?

28 februari förbi strawberry_limz96

Rep: 1

Uhm Jag har en 2016 MBP och har fått det 'fel' -meddelandet till och från under YEARS. Jag fick till och med det när den bärbara datorn var som 3 dagar gammal. Hade den bärbara datorn ersatts av Apple en gång en gång och fortfarande fått samma kritiska uppdateringsskärm. Tänk varför skulle Apple ha en kritisk uppdatering som inte finns med på den officiella supporten Apple com webbplats där ALLA nedladdningar är tillgängliga särskilt för OS. Just nu finns det inga uppdateringar för Catalina förutom .2 .3 .4 .5 och kombinationsuppdateringarna. Tidigare operativsystem har alla några säkerhetsuppdateringar tillgängliga. Men varför skulle den här uppdateringen inte listas där. Jag får fortfarande den efter ny installation och installation av den senaste tillgängliga 10.15.5. Det är ingen mening att Apple skulle ha en kritisk säkerhetsuppdatering direkt efter en OS-uppdatering. Det beror på att det inte är Apple - det är ett tecken på skadlig programvara i efi aka firmware. Denna typ av skadlig kod är både väldokumenterad och verklig och har funnits sedan minst 2016

Kommentarer:

Du säger detta med sådan säkerhet, och ändå är det tydligt att du har liten förståelse för detta problem. Den 'kritiska säkerhetsuppdateringen' är egentligen TouchBar-firmwareinstallationen, eftersom TouchBar faktiskt är en separat del av ARM-baserad hårdvara med eget operativsystem ('EmbeddedOS'). Allt som avbryter nedladdningsprocessen, installationsprocessen eller logikvägen mellan värdmaskinen och TouchBar genererar detta fel

20/05/2020 förbi Eric

Dags att besöka en Apple Store eftersom de har magi att fixa operativsystemet på grund av fel i OS-uppdateraren.

20/08/2020 förbi Och

De magiska förändrar logicboard för 1000 $

20/09/2020 förbi Vladimir Rostovtsev

@meowbie Du har helt rätt.

02/11/2020 förbi Arbete Upal

David